۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84842083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم فسا

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84842083
توزیع بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم فسا

شیراز - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا گفت: پخت و توزیع بیش از پنج هزار پرس غذای گرم در مجالس روضه و عزاداری اهل بیت(ع) در مناطق محروم شهرستان فسا، از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا در دهه اول محرم است.

مهدی میری روز سه شنبه با بیان اینکه در شهرستان فسا تعداد ۲۰ بقعه متبرکه در راستای تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا میزبان اجرای طرح بصیرت عاشورایی است ادامه داد: طرح بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم و صفر از هشتم مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان ماه صفر در سطح امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا بیان کرد: در طول برقراری این طرح، ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم اجرا و همچنین نیت‌های واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه دنبال می‌شود.

میری بیان کرد: در جریان این طرح، بخش اعزام مبلغ سازمان اوقاف نیز با اعزام هشت مبلغ از قم نقش‌آفرینی دارد که این مبلغ‌ها در سطح شهرستان به ویژه در روستاها، بخش‌ها و مناطق محروم اقدامات تبلیغی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی در راستای طرح بصیرت عاشورایی و در راستای حمایت از هیأت‌های مذهبی شهرستان دنبال می‌شود گفت:  هیأت‌هایی که در سامانه طوبی و بیرق سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده و دارای مجوز هستند طی تفاهم‌نامه‌ای توسط سازمان تبلیغات و شورای هیات های  مذهبی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی می‌شوند و از محل موقوفات حواله‌هایی برای خرید ارزاق به این هیأت‌ها تعلق می‌گیرد تا در محافل حسینی استفاده کنند.

میری با اشاره به اجرای برنامه شیرخوارگان حسینی و  برنامه حرم تا حرم در دهه اول ماه محرم در شهرستان فسا، عنوان کرد: طرح احلی من العسل  هم از دیگر برنامه‌های این دهه است که در قالب همایش نوجوانان حسینی پنج شنبه ۱۳ مرداد مصادف با ۶ محرم با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهر اجرا می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha