۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84841896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکاف در دولت ائتلافی آلمان زیر فشار بحران تامین انرژی

تهران – ایرنا - علیرغم تقلای برلین برای رهایی وابستگی به گاز روسیه، حزب سبز عضو ائتلاف حاکم آلمان با تمدید فعالیت سه نیروگاه هسته ای این کشور مخالفت کرد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ریکاردا لانگ رهبر حزب سبزهای آلمان در مصاحبه دیروز (۱۰ مرداد) با روزنامه "دی سایت" گفت مادامی که این حزب در دولت ائتلافی حضور دارد، چنین اقدامی رخ نخواهد داد.

اظهارات وی در مخالفت با کریستین لیندِر وزیر دارایی و عضو حزب "دموکرات آزاد آلمان" است که خواسته بود تا این نیروگاه ها که قرار است تا پایان سال جاری میلادی از مدار خارج شوند، به فعالیت خود تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهند.

آلمان به شدت به گاز روسیه وابسته است و گاز وارداتی از طریق خط لوله نورد استریم ۱ تامین می شود. اکنون حجم واردات گاز از این خط لوله به ۲۰ درصد سطح توافق شده کاهش یافته که به نظر می رسد تلافی مسکو در برابر تحریم های ناشی از تهاجم این کشور به اوکراین باشد.

لانگ در این گفت و گو مدعی شد که برق هسته ای در آینده آلمان جایی نخواهد داشت و انرژی هسته ای یک فن آوری به شدت پرخطر است.

وی مشکل فعلی آلمان را تامین گرمایش دانست و نه تامین برق. به گفته لانگ برق هسته ای می تواند اندکی از ذخایر رو به کاهش گاز آلمان را جبران کند.

سه نیروگاه هسته ای آلمان ۶ درصد از نیاز برق این کشور را تامین کرده و مقداری از آن نیز به فرانسه صادر می شود.

در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳ درصد برق آلمان به وسیله نیروگاه های گازی تولید شد.

آلمان برای جبران کاهش گاز روسیه مجبور شده تا نیروگاه های زغال سنگ خود را نیز به شبکه تولید برق بازگرداند.

بازگشت به دوران استفاده از زغال سنگ برای تولید برق توسط روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان به عنوان یک شر ضروری توصیف شده، زیرا او اذعان داشت که این یک شکست قابل توجه در تلاش های کشور برای مقابله با بحران آب و هوا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha