سرپرست فرمانداری قصرشیرین: مصوبات شورای آموزش و پرورش لازم الاجراست

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین، شورای آموزش و پرورش را نهادی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و مصوبه های آن را لازم الاجرا دانست و گفت: این شورا جایگاه رفیعی دارد و باید آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» عصر سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قصرشیرین خطاب به مسوولان آموزش و پرورش این شهرستان، افزود: باید برای یک سال آموزشی برنامه ریزی کرده و افقی برای خودتان ترسیم کنید که در آن معلمان نمونه و دانش آموزان ممتاز لحاظ شود و تلاش کنید که این مهم تحقق یابد.

وی اظهار داشت: باید از اداراتی که در نظام تعلیم و تربیت سهیم هستند دعوت کنیم و از تجربه های موسسات غیر انتفاعی و دیگر نهادها برای پیشبرد بهتر امور آموزشی و پرورشی استفاده نماییم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین با اشاره به انتقاد سازنده گفت: حضور معلمان منتقد در این جلسات برای ما بسیار راهگشا است و از نگاه اعتقادی آنها باید بهره ببریم.

حیدری ادامه داد: باید برنامه ریزی شود که در مدارسی که از نظر ارزیابی ضعیف هستند از ظرفیت معلمان نخبه استفاده کنید چون معلمان نخبه  وارد هر مدرسه ای  شوند آن را شکوفا خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین بر راه اندازی و فعالیت کتابخانه های مدارس و نمازخانه ها تاکید کرد و گفت: به طور کلی باید یک شناسنامه علمی تربیتی ترسیم شود و برای آن کار اجرایی شود که در این شناسنامه همه مسائل آموزشی و پرورشی تعریف شود.

حیدری گفت: سند تحول آموزش و پرورش مورد نظر و تایید و تاکید رهبری است که باید در شهرستان آن را اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویداد بزرگ پیش روی اربعین حسینی، اضافه کرد: باید از تمامی ظرفیت های شهرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوه این کنگره عظیم تلاش کنیم که میزبانانی شایسته برای زوار امام حسین (ع) باشیم.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین نیز گفت: هم اکنون در این شهرستان چهار هزار و ۲۲۶ دانش آموز داریم که در ۲۴ مدرسه شهری و ۲۸ مدرسه روستایی و عشایری توسط ۴۵۳ نفر از نیروها آموزش می بینند.

«احمد خدرویسی» افزود: در بحث برنامه های آموزشی  و پرورشی در بین ۷۳۹ شهر و بخش ما حایز رتبه های ممتازی شدیم و در سامانه صدور ابلاغ نیروی انسانی در کشور نیز رتبه اول شدیم.

وی اظهار داشت: کسب مقام اول سهمیه مدرسه نمونه استانی طی ۲سال متوالی و در سایر برنامه ها در کنکور در مراسمات ملی مذهبی تلاش کرده ایم حضوری فعالانه داشته باشیم.

امام جمعه قصرشیرین نیز گفت: حضور معلمان و آموزش و پرورش در مراسمات قابل توجه بوده که شایسته است اما نقدها را باید ببینیم.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی باید در شهرستان و در هر مدرسه فعال باشد  که در صورت اجرای هر برنامه این انجمن ها بتوانند نسبت به فراخوانی دانش آموزان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی باید در مسائل فکری و فرهنگی خانواده دانش آموز و در راستای تقویت این نسل آینده ساز اقدام کند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: بچه های ما نباید در زمینه مقدمات دینی مشکل داشته باشد باید امام جماعت  و روحانی ثابت در مدارس و محلات داشته باشیم و مسائل فرهنگی باید تقویت شود و در سند تحول آموزشی بیشتر کارهای فرهنگی و ایجاد مدارس در تراز انقلاب اسلامی مدنظر است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha