۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84841696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره احلی من العسل در جزیره هنگام برگزار می‌شود

قشم - ایرنا - سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم محرم (۱۳ مرداد ۱۴۰۱) با محوریت دانش آموزان منطقه شهاب شهرستان قشم به تبعیت از حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) در آموزشگاه شهید شیرودی جزیره هنگام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این سوگواره همزمان با سراسر کشور در جزیره هنگام از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و تا ساعت ۱۱ ظهر نیز ادامه می یابد.  

دانش‌ آموزان پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول منطقه شهاب شهرستان قشم در این سوگواره شرکت می کنند.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.  

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha