۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84841493
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ماه‌های اخیر با همت دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر استان تامین شد.

حسینعلی مقصودی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش‌های انجام گرفته زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرکرد، بروجن، اردل، چلگرد، شلمزار، فرادنبه، گهرو، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخشهر، گندمان، سفیددشت، وردنجان، نقنه و بن تامین شده است و فرایند اجرای طرح در حال انجام است.

وی ادامه داد: در شهرهای لردگان، فارسان، شهرکیان، بلداجی و طاقانک نیز فرایند تامین زمین در حال انجام است به‌طوری‌که در شهر فارسان برای ۵۰ درصد متقاضیان تایید نهایی، زمین تامین شده است.

مقصودی تصریح کرد: برای سایر شهرهای استان که شامل شهرهای کوچک است نیز تاکنون زمین تامین نشده و از آنجاکه تعداد متقاضیان در این شهرها به حد نصاب نرسیده می‌توان از ظرفیت خودمالکی استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن استان در ۶ مرحله خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر شرایط اولیه داشتند اما در نهایت ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.

مقصودی با بیان اینکه طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود، خاطرنشان کرد: سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی است.

وی  افزود: بر این اساس  سالانه باید در شهرهای شهرستان اردل ۳۲۴ واحد، در شهرستان بروجن یک هزار و ۷۴۱ واحد، شهرستان بن ۳۴۱ واحد، شهرستان سامان ۲۶۷ واحد، شهرستان شهرکرد چهار هزار و ۶۵۳ واحد، شهرستان فارسان یک هزار و ۳۸۳ واحد، شهرستان کوهرنگ ۱۰۴ واحد، شهرستان کیار ۴۵۴ واحد و شهرستان لردگان و خانمیرزا ۹۶۲ واحد مسکن احداث شود این در حالیست که تعداد متقاضیان تایید شده بیش از این سهمیه است و این موضوع وظیفه مسئولان را دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha