بارش‌های مانسون تا پایان روز سه‌شنبه در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم فعالیت سامانه بارشی تابستانی موسوم به مانسون در این استان تا پایان روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: بارش این سامانه همچنان مخاطره‌آمیز است و منجر به سیلاب و آبگرفتگی به ویژه در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان می‌شود.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی صادر شده است و تمامی دستگاه‌های ستادی و امدادی تا پایان روز سه‌شنبه باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: بارش‌های پیش‌بینی شده همراه با رعد و برق و تگرگ است و می‌تواند به مزارع و باغات آسیب وارد کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای روز دوشنبه شدت بارش‌ها در کوهرنگ و لردگان به ثبت رسید بطوریکه در روستای چین لردگان آب به خانه‌ها نفوذ کرد و در شهر لردگان آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ و ریزش کوه گزارش شد.

نوروزی با بیان اینکه بارش‌های تابستانی در افزایش میانگین بارش‌های سال آبی این استان تا حدی اثرگذار بوده است، اظهار داشت: میانگین بارش‌های سال آبی جاری به ۵۲۴ میلیمتر رسید اما همچنان نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تا روز جمعه بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود اما با توجه به تشکیل چشمه‌های گرد و غبار در کشور عراق، شکل‌گیری غبار رقیق در برخی ساعات و کاهش کیفیت هوای استان طی این مدت دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha