عملیات پاکسازی روستای سیل‌زده بارده در چهارمحال و بختیاری سرعت گرفت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش مسئولان این استان برای ساماندهی نقاط سیل‌زده، گفت: روز دوشنبه با دریافت تجهیزات امدادی، عملیات پاکسازی روستای بارده سرعت گرفت و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ روز آینده به پایان برسد.

خسرو کیانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز یک محموله کمک‌ از استان خوزستان وارد استان شد که شامل ۱۵ دستگاه کف‌شکن، ۱۰ دستگاه ماشین لجن‌کش و سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این تجهزات، ۵۰ نیروی متخصص برای شست‌وشو و انجام عملیاتی امدادی از خوزستان به استان اعزام و فعالیت خود را در روستای بارده آغاز کردند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۰ دستگاه ماشین آتش‌نشانی نیز از شهرکرد به تجهیزات امدادی روستای بارده اضافه شده که پیش‌بینی می‌شود با افزایش تجهیزات، پاکسازی این روستا ظرف ۲ روز آینده به طول بینجامد.

کیانی همچنین از بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری به مناطق عشایرنشین استان و بررسی نزدیک از خسارت‌های ناشی از سیلاب بر این مناطق خبر داد و گفت: روز دوشنبه استاندار به همراه جمعی از مسئولان از منطقه عشایرنشین نیاکان در شهرستان کوهرنگ و دیناران در شهرستان اردل دیدار و مسائل و مشکلات ناشی از سیلاب را از نزدیک بررسی کرد.

وی همچنین با اشاره به انجام فعالیت‌های کارشناسی برای برآورد خسارت‌های سیلاب در استان، خاطرنشان کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت‌ها برآورد نشده و کارشناسان در حال ارزیابی‌های کارشناسی هستند.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی فصلی تا روز سه‌شنبه در این استان فعال است .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha