۶۰ میلیارد تومان اعتباربه انتقال خون چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این نهاد در سفر استانی رییس جمهور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار هزینه تکمیل طرح های عمرانی این اداره کل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین هاشمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران این استان افزود: از مجموع اعتبار سفر، ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز جامع خونگیری، ۶ میلیارد تومان برای اجرای مرکز انتقال خون شهرستان لردگان و چهار میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان انتقال خون بروجن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار مرکز انتقال خون در  شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و بن ایجاد شده است، تصریح کرد: یک مرکز نیز در شهرستان لردگان در حال احداث است که به تازگی زمین آن از سوی راه و شهرسازی واگذار شده و عملیات احداث ساختمان با مشارکت مجمع خیرین سلامت در حال انجام است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز انتقال خون در شهرستان لردگان یکی از موضوعات ضروری است چراکه از ۲۸۰ بیمار تالاسمی، ۲۰۳ نفر مربوط به شهرستان لردگان است.

هاشمی افزود: ایجاد مرکز انتقال خون در دیگر شهرستانها نیز ضروری است که می طلبد خیران در این خصوص و همچنین تامین یک اتوبوس خونگیری سیار مشارکت و همکاری کنند.

وی به ترکیب جنسیتی اهداکنندگان خون در استان اشاره کرد و گفت: ۹۳.۳ درصد اهداکنندگان خون در استان مردان و ۳.۷درصد زنان هستند که باید در بین قشر زنان اطلاع رسانی بیشتری برای اهدای خون انجام گیرد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در استان از صنف کسبه و مشاغل آزاد هستند، ۳۰ درصد کارمندان و ۱۰ درصد هم جوانان و زنان خانه دار هستند.

هاشمی با بیان اینکه در طول سال‌جاری ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد هشت هزار و ۱۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تعداد اهداکنندگان خون در چهارمحال و بختیاری را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: در کشور از هر یک هزار نفر ۲۷ نفر خون اهدا می کنند این در حالیست که این آمار در استان ۲۲نفر است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز انتقال خون استان ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی استان را پاسخگو هستند، افزود: این استان در تامین نیاز خونی خود ۹۹.۵ خودکفا است با این وجود می طلبد مراکز درمانی استان در استفاده از خون و فرآورده های آن مصرف بهینه داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه خون اهدایی در استان و کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های سازمان بهداشت جهانی ایران جزو پنج کشور برتر جهان در این خصوص است.

به گزارش ایرنا، انتقال خون در چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha