نماینده مجلس: قانون سازمان فنی و حرفه‌ای را پیگیری می‌کنیم

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار است، این سازمان قانون نداشته است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا منادی سفیدان» روز دوشنبه در جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: امسال به دنبال حمایت از مهارت‌آموزی هستیم و رتبه‌بندی مربیان فنی نیز در قانون سازمان فنی و حرفه‌ای دیده شده است.

وی افزود: رتبه‌بندی مربیان به رقابت سازنده و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای کمک می‌کند.

منادی سفیدان با بیان اینکه بخشی از وظایف کمیسیون آموزشی، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، توجه به آموزش‌های مهارتی است گفت: اکنون در دنیایی هستیم که مهارت حرف اول را می‌زند و در اکثر کشورهای اروپایی دانشگاه‌ها رونق ندارد بلکه افراد راهی مهارت‌آموزی می‌شوند تا از این طریق زودتر به اشتغال و معیشت دست یابند.

وی ادامه داد: در کشور ما موضوع مهارت مغفول مانده است و تنها سه درصد از جامعه را کارآفرینان تشکیل می‌دهند که بقیه افراد جامعه از کنار زمینه اشتغال این کارآفرینان امرارمعاش می‌کنند.

رییس کمیسیون آموزشی، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به زنجیره‌های تأمین اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها بخشی از این زنجیره تأمین هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و بخش مهم این زنجیره نیروی انسانی ماهر هستند که در همه جای زنجیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نیروی ماهر و توانمند از طول تاریخ بوده است و ایرانیان افراد ماهر و کارآمد هستند.

منادی سفیدان با اشاره به اینکه نقطه آغاز آموزش مهارت در خانواده است، گفت: رتبه‌بندی معلمان را که از چندسال گذشته رها شده بود که در این دولت اجرایی شد و این امر به ارتقای کیفیت آموزش و حفظ کرامت معلمان می‌شود.

وی بیان داشت: ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه معلمان در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون آموزشی، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای افراد توانمند است، گفت: در گذشته نیروها از بیرون وزارتخانه می‌آمدند که امیدواریم در این دوره این اتفاق نیافتند.

وی ابراز امیدواری کرد: با شناختی که از زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم و با حمایت‌های مجلس، این وزارتخانه در مسیر بهتری قرار گیرد و سازمان فنی و حرفه‌ای ویژه موردتوجه قرار گیرد.

منادی سفیدان خطاب به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث فوق‌العاده خاص کارمندان این وزارتخانه توسط معاون اول رییس جمهور پیگیری شود تا ما نیز در مجلس به آن رأی دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha