۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84840864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ هزار دانش آموز کردستانی از یادمان‌های شمال غرب کشور بازدید می‌کنند

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز مرحله دوم راهیان نور دانش‌آموزی در استان گفت: در این مرحله حدود ۲ هزار دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه دوم از یادمان‌های شمال غرب کشور بازدید می‌کنند.

حجت الله نریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرحله دوم اعزام کاروان های راهیان نور از اول مرداد در استان آغاز شده و تاکنون ۶۰۰ دانش آموز پسر به محل یادمان‌های شمال غرب واقع در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در این مرحله که تا ۲۳ مرداد ادامه دارد هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز پسر در قالب ۱۲ کاروان به این مناطق اعزام می شوند، افزود: دانش آموزان در این اردو طی ۲ روز از محل یادمان های دفاع مقدس در این سه شهرستان بازدید می کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: مرحله اول بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی اوایل سال تحصیلی و بصورت مجازی برگزار شد و چهار هزار دانش آموز دختر و پسر از طریق کانال راهیان نور و شبکه شاد در این اردوی مجازی شرکت کردند.

وی ادامه داد: مرحله سوم اردوی راهیان نور نیز از اسفند سال جاری شروع و تا فروردین سال آینده ادامه دارد و در قالب آن دانش آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

نریمانی هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی دانش آموزان با حماسه های دوران دفاع مقدس، آشنایی با محل یادمان ها و فداکاری و ازخودگذشتگی شهدای دوران دفاع مقدس اعلام کرد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha