۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84840837
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ابراز امیدواری سازمان ملل به ایجاد ثبات امنیت غذایی در جهان

تهران – ایرنا - استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در بیانیه ای از استقبال گرم آنتونیو گوترش از تجدید صادرات غلات اوکراین خبر داد و ابراز امیدواری کرد این شرایط به ثبات امنیت غذایی در جهان منجر شود.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در تارنمای سازمان منتشر شده، با اشاره به آنکه حرکت نخستین محموله نتیجه تلاشهای جمعی ترکیه، روسیه و اوکراین بوده است، ابراز امیدواری شده که با حرکت کشتی های تجاری بیشتر از مبدأ اوکراین، ثبات به امنیت غذایی جهان باز گردد.

دوجاریک در خاتمه این بیانیه خبر داد که برنامه جهانی غذای سازمان ملل در نظر دارد ۳۰ هزار تن گندم اوکراین را خریداری، بارگیری و حمل کند. جزئیات بیشتر این خرید در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

پس از جنگ مسکو علیه کی یف و چند ماه وقفه در صادرات غلات اوکراین، نخستین کشتی حامل غلات این کشور صبح امروز (دوشنبه) بندر «اودسا» را به مقصد لبنان ترک کرد.

وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد که محموله کشتی «رازونی» حامل ذرت بوده و ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز دوشنبه به وقت محلی بندر «اودسا» اوکراین را با پرچم «سیرالئون» ترک کرده است.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین ۳۱ تیر طی نشستی در استانبول با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص «حمل و صادرات ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» یک توافق نامه امضا کردند.

این توافق ۱۲۰ روزه تضمین کننده صادرات غلات دپو شده در بنادر اوکراین در دریای سیاه به سراسر جهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha