۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84840709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کام تلخ فوتبال ساحلی البرز پس از ۱۰ سال خواب زمستانی

کرج - ایرنا - فوتبال ساحلی البرز که زمانی به عنوان مهد فوتبال کشور شناخته می شد، با وجود چنین ظرفیتی در یک خواب زمستانی ۱۰ ساله رفته بود و این کمای طولانی مدت سبب شده بود تا این تیم که بازیکنان و سرمربیان ملی پوش زیادی را راهی رقابت ها کرده بود از دست بدهد و از سوی دیگر دچار افت شدید کمی و کیفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از خواب زمستانی ۱۰ ساله فوتبال ساحلی البرز از اواخر سال گذشته خبرهایی مبنی بر احیای دوباره این رشته ساحلی در استان منتشر و به همین منظور نیز از ابتدای امسال با بسته شدن تیم، تمرینات فوتبال ساحلی در البرز از سر گرفته شد.

در مصاحبه ایی  که پیش از این با مسوولان تیم  از جمله شهرام دانه کار مسوول کمیته فوتبال ساحلی البرز داشتیم وی در این رابطه عنوان کرده بود که هدف ما این بار نیز این است که بار دیگر فوتبال ساحلی البرز را ارتقا و آن را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

به همین منظور قرار شد که باشگاه مقاومت البرز در این بخش تیم داری کرده و تیم فوتبال ساحلی البرز در رقابت های  لیگ مناطق یک کشور حضور یابد؛اما قسمت شیرین این رشته ورزشی در البرز به همین جا ختم شد و با وجود وعده و وعیده های داده شده مبنی بر ارتقای فوتبال ساحلی و حمایت مسوولان استانی اما این رشته ورزشی در البرز در همان قدم های ابتدایی از حرکت باز ماند و با وجود اقدامات صورت گرفته اما تیم در رقابت ها شرکت نکرد و هنوز نیز در بلاتکلیفی به سر می برد.

"رحیم اسفندیاری" مدیر عامل باشگاه مقاومت البرز در گفت وگو با ایرنا در خصوص حواشی پیش آمده برای این تیم گفت: حدود سه ماه برای حضور در رقابت ها تمرین داشتیم و با توجه به واگذاری زمین فوتبال ساحلی در مجموعه ورزشی انقلاب کرج به هیاتی دیگر، تمرینات خود را در خارج از استان انجام دادیم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که برای حضور تیم در رقابت ها کلی هزینه صورت گرفت و با بازیکنان و مربیان تیم قراردادهای لازم بسته شده بود و حتی برای حضور در نخستین بازی که مقابل انزلی سوئیت برای اسکان بازیکنان و کادر فنی نیز گرفته شده بود اما موفق به اعزام به رقابت ها نشدیم و تیم از حضور در مسابقات باز ماند.

اسفندیاری ادامه داد: تیم بسته و تمام کارها را نیز انجام داده بودیم اما به دلیل بدقولی از سوی مسوولان ورزش و جوان استان که حتی یک زمین مناسبت به ما ندادند برنامه ریزی هایمان نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه ورزش و رفع کمبودهای زیر ساختی در این بخش است اظهار داشت: این در حالی است که مجموعه ای که در حوزه قهرمانی و استعداد یابی در حال فعالیت می باشد نه تنها تشکری از این مجموعه صورت نمی گیرد بلکه متهم نیز می شویم.

مسوول کمیته فوتبال ساحلی البرز نیز در این رابطه به ایرنا گفت: هیات فوتبال استان و باشگاه حمایت های لازم را انجام و تمام کارها تا دقیقه ۹۰ انجام شده بود اما این فراموش شده بود که اعزام نیاز به بودجه دارد، این در حالی بود که نه پول ماشین داشتیم و نه هتل.

«شهرام دانه کار» با بیان اینکه تنها حمایت کننده تیم در استان هیات فوتبال بود اظهار داشت: زمین ساحلی را از ما گرفته و به هیات دیگری واگذار کرده بودند ما تمرینات را از جیب شخصی خودمان شروع کردیم اما دیگر ادامه کار با این روند امکان پذیر نبود.

وی اضافه کرد: در یک مقطعی فوتبال البرز مهد فوتبال ساحلی بود و ما لژیونر تحویل داده بودیم حتی مربی تیم ملی فوتبال ساحلی از این استان بود، هدف ما احیای دوباره این رشته ورزشی و برگرداندن آن به جایگاه قبلی بود اما چوب لای چرخ ما گذاشتند.

دانه کار با بیان اینکه تنها نباید از باشگاه انتظار داشت که در میدان حضور داشته باشد تصریح کرد: پس از گذشت این مدت هنوز تیم در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد در حالی که قرارداد بازیکنان به ثبت رسیده و این ورزشکاران نمی توانند در تیم های دیگر مشغول به فعالیت شوند، حداقل تیم را منحل تا این جوانان بتوانند برای زندگی خود برنامه ریزی کنند.

رییس هیات فوتبال البرز نیز در این رابطه گفت: تیم فوتبال ساحلی استان را معرفی و قراردادهای بازیکنان را نیز با هدف حمایت و ارتقای دوباره فوتبال ساحلی استان ثبت کرده و با توجه به مشکل پیش آمده در خصوص زمین در استان با مرکز ملی فوتبال نیز مذاکره تا زمین ساحلی که تیم ملی در آن تمرین می کرد را در اختیار البرز قرار داده شود.

«منصور بیک وردی» افزود: درست شب قبل از اعزام به رقابت ها با اینکه  هیات فوتبال حمایت های لازم را انجام داده بود و ما نیز در کنار تیم بودیم اما به یکباره اعلام شد که تیم در رقابت ها حضور نمی یابد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که دیگر زمانی برای پیگیری موضوعات و مشکلات نداشتیم و تیم در رقابت ها حضور نیافت.

 معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان البرز نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: پیش از احیای فوتبال ساحلی در استان و با توجه به اینکه این زمین برای مدت های طولانی رها شده بود، مزایده گذاشته شد و یکی از هیات های ورزشی استان به عنوان متولی آن برنده شد.

«کیهان گلستانی» افزود: با این وجود به هیات از سوی اداره کل ورزش و جوانان بیان شده بود که برای انجام مسابقات فوتبال ساحلی استان سالن به صورت رایگان و برای تمرین ها نیز با حداقل هزینه در اختیار تیم قرار داده شود.

وی با بیان اینکه این باشگاه به صورت شخصی اداره می شود، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان به جز واگذاری زمین برای تمرین و مسابقات کار دیگری برای این تیم که حرفه ای و یک تیم باشگاهی است نمی تواند انجام بدهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی تیم برای اعزام به رقابت ها اظهار داشت: باشگاه به صورت شخصی اداره می شود و حتی اگر نیاز به کمکی هم داشته باشند باید به ما اعلام تا بتوانیم از طریق مراجع استانی نسبت به فعالیت هایی در این زمینه اقدام کنیم در واقع اداره ورزش از مشکلات مالی تیم اطلاعی نداشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha