محتکران به پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: تیر امسال ۶۶۷ فقره، پرونده تعزیراتی مورد رسیدگی واقع شد و متخلفین در مجموع به پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیار ریال به‌عنوان مجازات در حق دولت محکوم شدند.

محمدرضا عمرون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شهرکرد گفت: تعداد ۶۷۹ فقره پرونده در تیرماه امسال از سوی دستگاههای نظارتی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی و مراکز بهداشتی دریافت و به شعب رسیدگی‌کننده ارجاع شد.

وی افزود: شعب رسیدگی‌کننده با رعایت ضوابط قانونی و در کوتاه‌ترین زمان تعداد ۶۶۷ فقره از ۶۷۹ پرونده را مورد رسیدگی قرار دادند و متخلفین در این پرونده‌ها را در مجموع به پرداخت بیش از ۱۱۰میلیارد ریال به‌عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم کردند.

عمرون ادامه داد: این پرونده‌ها مربوط به احتکار و تخلفات صنفی در حوزه‌های کالا و خدمات، بهداشت و قاچاق کالا و ارز است و احکام سایر پرونده‌های دریافتی از دستگاههای نظارتی در تیر امسال نیز بزودی صادر خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت:۸۳ فقره پرونده از تخلفات حوزه کالا و خدمات مربوطه به نانوایان بود، که تخلفاتی از جمله تعطیلی خودسرانه، گرانفروشی، کم فروشی و نبود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند.

وی تصریح کرد: نانوایان متخلف به پرداخت بیش از ۹۱۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و همچنین برای ۲۰ نانوایی در سطح استان دستور پلمپ همراه با نصب بنر برای معرفی به عنوان متخلف صنفی صادر شد.

محمدرضا عمرون تاکید کرد: تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری مصمم است با متصدیان نانوایی‌هایی که مرتکب به تخلفاتی مانند تعطیلی خودسرانه، گرانفروشی، کم فروشی و نبود رعایت دستورالعمل های بهداشتی می شوند و موجب نارضایتی شهروندان را فراهم می‌کنند  به شدت برخورد قاطع کند.

وی افزود: سازمان تعزیزات حکومتی بازوی قضایی دولت محسوب می‌شود و آماده دریافت و رسیدگی سریع و دقیق به گزارشات مردمی در زمینه  گرانفروشی،کم فروشی،عرضه خارج از شبکه، احتکار، درج نکردن  قیمت و تخلفات دیگر واحدهای صنفی به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا سامانه ثبت شکایات اداره کل تعذیرات اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان تعزیرات حکومتی استان چهارمحال و بختیاری دارای سه شعبه رسیدگی تعزیراتی در شهرکرد و  چهار شعبه در شهرهای بروجن، لردگان، اردل و فارسان است و یک  شعبه تجدید نظر استان نیز در شهرکرد مشغول به فعالیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha