هیات عمانی برای گفت و گو درباره تمدید آتش بس وارد صنعا شد/ تاکید یمنی ها بر لزوم رفع کامل محاصره

تهران - ایرنا - هیاتی از عمان به منظور گفت و گو و مشورت با مقامات دولت نجات ملی یمن در مورد تمدید آتش بس برقرار شده زیر نظر سازمان ملل وارد صنعا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» امروز (یکشنبه) همراه با هیاتی از کشور عمان به وسیله یک فروند هواپیمای عمانی به صنعا پایتخت این کشور بازگشت. 

این شبکه خبری یمن، هدف از ورود هیات عمانی به صنعا را مشورت با رهبری و مقامات انصارالله در مورد تحولات مربوط به آتش بس و پیشنهادات نماینده سازمان ملل در زمینه مسائل انسانی و اقتصادی عنوان کرد.  

محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار داشت: ظهر امروز با هواپیمای عمانی همراه با هیاتی از کشور دوست عمان وارد صنعا پایتخت شدیم تا درباره تحولات مربوط به آتش بس و پیشنهادهای ارائه شده توسط نماینده سازمان ملل برای رسیدگی به مسائل انسانی و اقتصادی با رهبری گفت و گو و مشورت کنیم. 

در هیمن حال، منابع رسمی در صنعا تاکید کردند که آتش بس نظامی و انسانی بدون لغو همه جانبه محاصره مردم یمن تمدید نخواهد شد. 

 هیاتی از عمان برای گفت و گو با مقامات یمن وارد صنعا شد

«یوسف الفیشی» رئیس تیم آشتی جامع ملی و حل و فصل مسائل سیاسی یمن در توئیتی نوشت:  آتش بس بدون رفع کامل محاصره زمینی، دریایی و هوایی. . این در پاسخ به تلاش‌های غرب برای تمدید آتش در سایه ادامه محاصره مردم یمن از طریق دزدی نفتکش‌ها و مواد غذایی و جلوگیری از پروازهای  فرودگاه بین المللی صنعا و قطع حقوق کارکنان دولت به مدت هفت سال وعدم شفاف‌سازی پرونده اسیران و مفقودان است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

از زمان جنگ عربستان علیه یمن در سال ۲۰۱۵، عمان بی طرفی و عدم شرکت در ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان را ترجیح داد و حتی تلاش کرد تا مرزها و اراضی خود را بدون استثناء به روی همه یمنی‌ها از جمله انصارالله باز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha