پویش "نذر خون حسینی" در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- پویش نذر خون حسینی همزمان با آغاز ماه محرم و نهم مردادماه، روز ملی اهدای خون در استان خراسان رضوی آغاز شد.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این پویش با محور اهدای خون آگاهانه در قالب نذر حسینی مطابق با سالهای گذشته طی ماههای محرم و صفر برپا می شود.

دکتر محمد شریف الحسینی افزود: در این ایام کمک به همنوعان به عنوان سنت حسنه نمود بیشتری دارد و عزاداران سیدالشهدا (ع) می‌توانند به بیماران نیازمند، خون اهدا کنند تا با اهدای خون نجات بخش بیماران و آرامش بخش خانواده‌های چشم انتظار آنان باشند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر می‌باشند، لیکن از عزاداران حسینی تقاضا می‌شود نذر خود را تنها به این ۲ روز اختصاص ندهند و در کل ایام ماه‌های محرم و صفر حضور مستمری داشته باشند، چراکه نیاز بیماران به خون همیشگی است.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: بیماران همواره نیازمند اهدای خون هستند و از ورزشکاران، اصناف، جامعه فرهنگی استان، هیات مذهبی، جوانان، بانوان و آحاد مردم و مسوولان می‌خواهیم تا برای ترویج فرهنگ اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: ذخایر خونی استان خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال مناسب بود اما با شیوع دوباره ویروس کرونا در روزهای اخیر و آغاز فصل گرما شاهد کاهش مراجعات هستیم که امیدواریم در ایام ماه محرم و صفر و با اجرای پویش‌ نذر خون بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

وی بیان کرد: تیم سیار اهدای خون خراسان رضوی نیز آماده اعزام به سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز متقاضی اهدای خون به شکل گروهی می‌باشند.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر در این استان جهت اهدای خون مراجعه کرده اند که ۴۶ هزار و ۴۳۵ نفر از آنان شرایط اهدا را داشته و موفق به اهدا شده‌اند.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کرمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha