پیام ویدئویی مقاومت لبنان به اسرائیل: در تیررس هستید؛ وقت کشی مفید نیست

تهران- ایرنا- همزمان با جلسه فوق العاده امروز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی و ورود میانجی آمریکایی به بیروت برای بحث درباره موضوع ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، مقاومت اسلامی لبنان در پیامی ویدئویی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اهداف این رژیم در تیررس مقاومت قرار داد و نباید وقت کشی کند.

به گزارش ایرنا، ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان این ویدئو را منتشر کرد که تصاویر و مختصات کشتی ها و سکویهای استخراج نفت و گاز در ساحل فلسطین اشغالی و اطلاعاتی درباره آن را نشان می دهد.

شبکه المنار لبنان با انتشار این ویدئو پیام آن به دشمن اسرائیلی را "در تیررس (هستید).. بازی با زمان مفید نیست"، اعلام کرد.

درپی تهدیدهای اخیر حزب الله لبنان و تاکید بر حق این کشور در بهره برداری از منابع نفتی و گازی خود در منطقه مورد مناقشه دریایی با فلسطین اشغالی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه جلسه‌ای فوق‌العاده را برای بررسی آخرین تحولات مرتبط با میدان گازی "کاریش" واقع در این منطقه برگزار کند.

نگرانی در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی پس از تهدیدها و هشدارهای اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درباره میدان گازی کاریش افزایش یافته است.

به گفته رسانه های صهیونیستی، «فشارها (پس از هشدارهای سید حسن نصرالله درباره میدان گازی کاریش) به درجه‌ای رسید که کابینه سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل تصمیم به برگزاری یک جلسه فوق العاده در امروز یکشنبه برای بررسی اختلافات بر سر مرزهای دریایی گرفت" و اکنون این باور در محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی وجود دارد که "یک فرصت منطقی و امکان واقعی برای دستیابی به راه‌حل وجود دارد".

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین که دوشنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد که مقاومت لبنان اجازه استخراج نفت و گاز رژیم صهیونیستی را نخواهد داد، حتی اگر این مسئله به جنگ منجر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا همچنین در دیدار سالیانه عاشورایی با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نفتی (از سراسر اراضی اشغالی فلسطین) استخراج کند.

«آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی چندی پیش به لبنان سفر کرد تا نظرات و مطالبات دولت لبنان درباره ترسیم مرز دریایی را گرفته و به رژیم صهیونیستی منتقل کند. او سپس به تل آویو رفت و با مقامات این رژیم در این باره صحبت کرد. حالا امروز هوکشتاین با پاسخ مقامات رژیم صهیونیستی وارد بیروت شده است.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان عصر دیروز شنبه تاکید کرد که این کشور از حقوق دریایی خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

نبیه بری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پرونده ترسیم مرزها و سفر «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفت: به زودی پاسخ قاطعی دریافت خواهید کرد.   

وی افزود: لبنان کل میدان گازی قانا را می‌خواهد، یا همه‌اش یا هیچ. 

نبیه بری تاکید کرد: عملیاتی که مقاومت با سه فروند پهپاد انجام داد، به پیشبرد پرونده ترسیم مرزها کمک کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha