۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84839599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و رشد پوشش ابر تنها پدیده هواشناسی کردستان در هفته جاری است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد قابل ملاحظه و رشد پوشش ابر تنها پدیده هواشناسی استان در هفته جاری است.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته شاهد بارش باران خفیف در برخی از نقاط استان بودیم که روستای قاملو در قروه ۲ میلی‌متر، زرینه یک و قروه و حاجی ممدان سقز کمتر از یک میلی‌متر بارش داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم احتمال بارش خفیف باران برای شهر بیجار وجود دارد، افزود: از امروز تا پایان هفته، وضعیت هوای استان پایدار بوده و وزش باد نسبتا شدید و رشد پوشش ابر تنها پدیده قابل ملاحظه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در این مدت با توجه به شکلگیری گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به غرب کشور، شاهد پدیده گرد و خاک نیز در استان هستیم که کیفیت هوا را کاهش می‌دهد اما غلظت آن بالا نیست.

وی اضافه کرد: از امروز دمای هوای استان کردستان تا پایان هفته روند افزایشی دارد و به طور میانگین یک تا ۲ درجه گرمتر می‌شود.

پناهی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته روستای قاملو قروه با دمای ۱۳ درجه خنک ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۲۳ و ۳۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha