بیش از ۸۷۰ هزار تن کالا در بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: امسال در مجموع  ۸۷۲ هزار و ۳۸۵ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در  بنادر شرق این استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تخلیه و بارگیری ۸۷۲ هزار و ۳۸۵ تن کالا در بنادر شرق هرمزگان، بیش از ۳۸ هزار تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده است.
وی ادامه داد: طی چهار ماه نخست امسال ۴۷ هزار و ۶۹۱ تن کالا غیرنفتی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیشترین کالاها را شامل ماشین آلات سنگین، برنج و سایر اقلام برشمرد و اظهار داشت: در این بازه زمانی با صادرات ۳۸ هزار و ۸۶۱ تن قیر و سایر مشتقات نفتی از بنادر شرق هرمزگان افزایش ۶۴ درصدی به ثبت رسیده است.
محمدحسینی تختی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۹۱ هزار و ۲۲۳ تن کالا به جزایر استان کاپوتاژ شده که افزایش ۳۷۶ درصدی را نشان می دهد.
گفتنی است؛ محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهایی است که از طریق بنادر شرق هرمزگان به کشورهای هدف صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها