بازگشت پیکر سه شهید مازندرانی مدافع حرم به آغوش خانواده

ساری- ایرنا- سپاه کربلای مازندران اعلام کرد که پس از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه خان طومان سوریه، پیکر مطهر شهیدان" حاج رحیم کابلی" ،"  محمدامین کریمیان"  و مصطفی تاش موسی " تفحص و  پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شده است.

روابط عمومی سپاه کربلا مازندران در اطلاعیه ای که امروز یکشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار داده است ، اعلام کرد که در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام) و ۷۲ یار باوفایشان، دوباره دیار علویان با حضور اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(علیه السلام)،رنگ و بوی کربلا گرفته است.

بنابر این گزارش طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، پیکرهای مطهر این شهیدان برای طواف و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال داده می‌شوند و پس از آن پیکرهای مطهر شهدای والامقام برای مراسم‌های تشییع و خاکسپاری در ایام دهه اول محرم  عازم مازندران خواهند شد.

اخبار مراسم وداع، تشییع و تدفین این شهدای عزیز متعاقبا به اطلاع مردم شهیدپرور استان مازندران خواهد رسید.

به گزارش ایرنا شهید حاج رحیم کابلی آخرین شهید مازندرانی خانطومان است که پیکرش پس از گذشت حدود ۶ سال به آغوش گرم خانواده اش بازگشت کرده است .

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) و همچنین ایران اسلامی بیش از ۴۰ شهید هدیه داد که ۱۳ تن از آنان ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام(ص)،در حماسه خان طومان سوریه، افتخاری برای ایران اسلامی آفریدند که اذهان  مردم این دیار و ایران اسلامی هرگز این جانفشانی را فراموش نخواهد کرد. 

شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر ، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha