۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84839364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فقدان حس زمان رکن اصلی نمایشگاه «دروپ» است

۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84839364
فقدان حس زمان رکن اصلی نمایشگاه «دروپ» است

تهران- ایرنا- لیلا گازر در تشریح نمایشگاه نقاشی خود با عنوان «دروپ» گفت: آثار من معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند و عناصری مانند هسته و ریشه در آن‌ها وجود دارد. فقدان حس زمان به شکل متداول آن و غوطه‌ور شدن در میان پیچ و تاب‌ها رکن اصلی این آثار است.

آثار من معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند و عناصری مانند هسته و ریشه در آن‌ها وجود دارد. مجموعه قبلی‌ام ریشه‌ها نام داشت و مجموعه فعلی به دانه‌ها اختصاص دارد. برای شکل دادن این کارها هر میوه، گل و دانه‌ای در طبیعت ببینم و آن را مناسب کارم بدانم از آن عکاسی می‌کنم و بعد بر اساس آن‌ها فرم‌هایی در ذهنم به وجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، نمایشگاه آثار لیلا گازُر با عنوان «دروپ» ۷ مرداد ماه در گالری ژاله افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثار طراحی روی مقوا به نمایش درآمده است که ابعاد مختلف دارند و با استفاده از موادی مثل اکولین، اکریلیک و مداد روی مقواهایی با بافت‌های گوناگون کار شده‌اند. در هر اثر یک طرح رنگین دیده می‌شود که برگرفته از فرم دانه‌های طبیعی است و به شکلی انتزاعی اجزای طبیعت را بازنمایی می‌کند.

لیلا گازر درباره شکل‌گیری این مجموعه به ایرنا گفت: در دو سال کرونا یک مجموعه درست کرده بودم که تکنیک اصلی آن کلاژ بود و بعداً بر آن اساس کارهای فعلی شکل گرفت. آثار من معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند و عناصری مانند هسته و ریشه در آن‌ها وجود دارد. مجموعه قبلی‌ام ریشه‌ها نام داشت و مجموعه فعلی به دانه‌ها اختصاص دارد. برای شکل دادن این کارها هر میوه، گل و دانه‌ای در طبیعت ببینم و آن را مناسب کارم بدانم از آن عکاسی می‌کنم و بعد بر اساس آن‌ها فرم‌هایی در ذهنم به وجود می‌آید.

گازر ادامه داد: کارهای قبلی خود را روی بوم می‌کشیدم اما در این مجموعه ریزه کاری‌های زیاد و بافت وجود دارد و ترجیح دادم با متریال دیگری کار کنم. با توجه به اینکه اتودهای اولیه این آثار را با مداد و جوهر و... روی کاغذ کار کرده بودم تصمیم گرفتم آثار نهایی را هم با همان متریال انجام دهم. بیشتر از مدادرنگی استفاده کردم و می‌خواستم رنگ‌های کارم لطیف و پاستلی باشد. فرم کلی طرح‌ها را با توجه به فرم دانه‌ها می‌کشم و طرح‌های درون آن‌ها به شکل بداهه پیش می‌رود.

فقدان حس زمان رکن اصلی نمایشگاه «دروپ» است

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «فقدان حس زمان به شکل متداول آن و غوطه‌ور شدن در میان پیچ و تاب‌های درون دانه‌ها (دروپ) رکن اصلی این آثار است و با سیر در دل فضای وجودی این تصاویر، با اسرار و عجایب خلقت روبرو می‌شویم و نظم نوینی در ذهن مخاطب پدیدار می‌شود. در طبیعت همه مخلوقات پیوسته در حال رشد و زوال هستند و حسرت پایدار ماندن تنها حس حقیقی طبیعت است. بیدار شدن و زایش در دانه‌ها یکی از عجیب‌ترین نشانه‌های خلقت است. فقدان حس زمان به شکل متداول آن و غوطه‌ور شدن در میان پیچ و تاب‌های درون دانه‌ها رکن اصلی تصاویری است که با حس زنانه‌ام تلفیق شده است. با سیر در دل فضای وجودی این تصاویر، با اسرار تاریک و عجایب خلقت روبرو می‌شویم و نظم نوینی در ذهن ما پدیدار می‌گردد.»

لیلا گازر متولد ۱۳۶۰ تهران و فارغ‌التحصیل رشته ارتباط تصویری مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی-تهران است و دوره تاریخ هنر را در دانشگاه مرکزی وین-اتریش گذرانده است. او پیش از این یک نمایشگاه انفرادی با عنوان «مجموعه ریشه‌ها» در گالری ۲۶ داشته و در چند نمایشگاه گروهی در گالری‌های بهارستان، یاسمین، خط سفید، شمیده، احسان، شلمان، آریانا و فرهنگسرای نیاوران-شرکت داشته است.

نمایشگاه «دروپ» تا ۱۸ مرداد ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha