همایش طلایه‌داران تبلیغ در سرعین برگزار شد

اردبیل - ایرنا - همایش طلایه‌داران تبلیغ بمناسبت ماه محرم با حضور مسئولان ادارات، مبلغین، مادحین و روسای هیات‌های مذهبی در سرعین برگزار شد.​​​​​

به گزارش ایرنا ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز یکشنبه در این همایش به اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا در مراسم عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: تبیین فلسفه عاشورا مهم‌ترین هدف عزاداری‌های ماه محرم است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده به همگان توصیه کرد از بدعت‌ها و برخی حرکت‌های وهم‌انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است پرهیز کرده و تنها با تمسک به ولایت و عشق و شعور حقیقی به حضرت سید الشهدا(ع) نارسایی‌ها و نامهربانی‌ها را تبدیل به فضای اتحاد و همدلی کنند.

وی افزود: مجالس عزاداری امام حسین (ع) فرصتی بسیار ارزشمند است تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: محرم فرصت انتقال صحیح و بی‌پیرایه دین است و عزاداری واقعی این است شبکه تبلیغ میهمانان محرم را تحویل بگیرند و شعار حسینی مثل (انی احب الصلاه و هیهات من‌الذله ) به جای تسلیت‌گویی در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوشته شده و نصب گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: اهداف ارزشی سیدالشهدا احیای امامت و حاکمیت اسلام بود لذا ضرورت دارد در انتقال پیام عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) به عنصر حماسه و عاطفه بها داده شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری تکیه بر آرمان‌های حاکمیت اسلامی در نهضت عاشورا مهم‌ترین پیام عاشورا و مهم‌ترین منطق دفاع از حقانیت انقلاب است.

وی استفاده از سخنرانی مبلغین برای آگاه‌سازی مردم از اهداف قیام سیدالشهدا را ضروری دانست و خواستار عمق‌بخشی به شعر و با محتوای سازنده برای بصیرت‌آوری اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha