هشدار قرمز هواشناسی برای کرمان؛ تشدید سامانه بارشی

کرمان - ایرنا - هواشناسی با اعلام سطح قرمز نسبت به تداوم و تشدید سامانه بارشی طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی گسترده و شکستن پل و مسدود شدن جاده ها در کرمان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان شنبه در اطلاعیه ای با اتکا به هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی از شنبه هشتم مرداد تا دوشنبه ۱۰ مرداد در این استان ادامه دارد.

این اطلاعیه می افزاید: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید (بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت، برای مناطق مرکزی، غرب و جنوب کرمان پیش بینی می‌شود.

وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق از مخاطرات  ذکر شده در این اطلاعیه است.

مدیریت بحران استانداری کرمان بر اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان وآمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی تاکید کرده است.

سامانه پرقدرت بارشی مونسون از ابتدای هفته گذشته وارد استان کرمان شده است و اغلب مناطق استان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته اند که باعث طغیان رودخانه ها، مسیل ها و آبگرفتگی معابر و خسارات گسترده شده است، فعالیت سامانه بارشی مونسون هم اکنون در مناطق شمالی و غربی کرمان ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha