سیلاب خسارات زیادی به زیرساختها و کشاورزی کلات وارد کرد/۲۵ خودرو و ۳۰۰ راس دام طعمه سیل شدند

مشهد-ایرنا- براساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و فرمانداری کلات، این شهرستان شمالی در بخش زیرساختهای خدماتی و حوزه کشاورزی و دامداری متحمل خسارت زیادی شده است.

محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی بارش باران و وقوع سیل در شهرستان کلات آب، برق و گاز  چند منطقه روستایی و شهری کلات قطع شده است.

وی افزود: هم اکنون گروه های خدمات گاز و برق در حال رفع مشکل در این شهرستان هستند.

فرماندار کلات نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع سیل تابستانی شالیزارها، باغات و اراضی کشاورزی شهرستان آسیب زیادی دیده اند و تا این لحظه دستکم ۳۰۰ راس دام تلف شده اند.

علی صلاحی افزود: آب شهر کلات نادر کدر شده و آب و برق روستای اسلام قلعه نیز قطع شده است، البته گاز در بخشهایی از شهر کلات نادر نیز قطع است.

وی گفت: سیلاب امروز دستکم پنج خودرو در مناطق روستایی و ۲۰ خودرو را نیز در شهر کلات با خود برده است، البته ممکن است آمار افزایش یابد اما بواسطه اطلاع رسانی قبلی خوشبختانه با تلفات انسانی مواجه نبوده ایم.

فرماندار کلات ادامه داد: بارش ها در ارتفاعات روی داده و سیلاب در مناطقی جاری شده که بارندگی نداشته یا باران کمی داشته اند، لذا گردشگران و مردم محلی نباید تصور کنند بارشها شدید نبوده لذا همچنان توصیه می شود گردشگران از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند.

صلاحی گفت: خوشبختانه هم اکنون همه راهای اصلی و روستایی شهرستان بازگشایی شده و مشکلی بابت تردد در این محورها وجود ندارد.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha