استاندار قم: فضای مناسبی در روستاها برای ایجاد کارگاه‌های کوچک مقیاس وجود دارد

قم - ایرنا- استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان کهک گفت: فضاهای مناسبی در روستاها برای ایجاد کارگاه‌های کوچک مقیاس وجود دارد که باید از این ظرفیت بهترین استفاده شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در بازدید از طرح‌های مسکن این شهرستان با بیان اینکه مشکل امروز مردم کشور معیشت است، ابراز کرد: از آموزش تا به‌کارگیری افراد باید به‌صورت مداوم پیگیری شود، چراکه افزایش اشتغال سبب کاهش مشکل‌های معیشتی و اقتصادی می‌شود و در این زمینه باید اقدام‌های انجام گرفته اطلاع‌رسانی شود.
استاندار قم از ایجاد تعاونی دهیاران کهک برای توسعه شهرستان کهک خبر داد و گفت: این شهرستان ظرفیت‌های اقتصادی مختلفی مانند گردشگری، صنعتی و کشاورزی دارد که باید این ظرفیت‌ها، بالفعل و پویا شود.

فرماندار شهرستان کهک نیز در این بازدید با اشاره به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در شهرستان کهک بیان داشت: در یک ماه گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف، چند برنامه و همایش فرهنگی شامل شعر علوی و عید غدیر، اولین یادواره شهدای زن شهرستان و همایش محرم برگزار شده‌است.
علیرضا گلچین پور با تأکید بر برنامه‌ریزی برای گرامیداشت ماه محرم و هماهنگی برای برگزاری باشکوه برنامه‌های این ماه در شهرستان کهک، تصریح کرد: دستورالعمل‌های ایمنی به هیئت‌ها و تکایا ابلاغ‌شده است.
وی یکی از مشکلات در شهرهای کوچک را کمبود اشتغال برشمرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش اشتغال در شهرستان کهک خبر داد و افزود: نمایشگاه‌های موضوعی می‌تواند گام مهمی در رونق اقتصادی در این منطقه باشد.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha