سیل اخیر بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان به کشاورزی و دامداری داراب خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: سیل اخیر که اکثر مناطق شهرستان داراب علی الخصوص منطقه کوهستان و جنت را درگیر کرد سبب وارد آمد خسارتی بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان به کشاورزی و دامداری داراب شده است.

حبیب اله فتحی روز شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته تا امروز در بخش های کشاورزی، باغات، دامداری، زیرساخت، آب و خاک ۳۹۰ میلیارد خسارت وارد آمده که صورتجلسه های آن تنظیم و بزودی در اختیار دستگاههای مرتبط قرار می گیرد.

فتحی به خسارت بیش از ۵۰ میلیاردی به باغات انجیر، گردو، بادام و دیگر محصولات مناطق روستاهای کوهستان داراب اشاره کرده و گفت: عمده این خسارت ها در روستای نوایگان بوده که کار کارشناسی و بررسی دقیق تر خسارات هنوز در این منطقه ادامه دارد.

وی میزان خسارات وارد آمده به دامداران را جمعا ۷ میلیارد تومان عنوان کرده و افزود: براساس آمار دامپزشکی شهرستان داراب تعداد ۲۵۴ راس دام در مناطق مختلف شهرستان تلف شده که کار معدوم سازی و سم پاشی منطقه در حال انجام است.

فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب نیز گفت: جمع بندی میزان کل خسارات وارد آمده به زیرساخت های شهرستان داراب در حال انجام است که تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.

روستای مروارید داراب در بارندگی های اخیر ۶۹ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده و میانگین بارش در کل شهرستان داراب ۲۹۱ میلیمتر در سال جاری بوده است.

داراب در جنوب شرقی استان فارس و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز این استان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha