۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84838798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چارچوب هماهنگی شیعی خواستار تظاهرات مردم در حمایت از نهادهای قانونی عراق شد

تهران – ایرنا – چارچوب هماهنگی شیعی عراق خواستار تظاهرات مسالمت آمیز ملت عراق در دفاع از قانون اساسی و نهادهای رسمی این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، چارچوب هماهنگی روز شنبه در واکنش به ورود دوباره طرفداران جریان صدر به پارلمان این کشور در منطقه سبز در مرکز بغداد، در بیانیه ای نسبت به تعرض به نهادهای رسمی، پارلمان و تهدید به حمله به دستگاه قضایی و نهادهای رسمی و دستگاه های امنیتی ابراز نگرانی کرد.

چارچوب هماهنگی از ملت عراق خواست خویشتنداری و صبر کنند و از مردم عراق که قانون اساسی را محترم می شمارند خواست با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز از کشور و نهادهای رسمی آن بویژه دستگاه قضایی در مقابل این تعرض خطرناک که خروج از قانون، عرف و شریعت به شمار می رود دفاع کنند.

چارچوب هماهنگی اعلام کرد که مسئولیت کامل این اقدامات خلاف قانون بر عهده، طرف های سیاسی است که در پشت پرده این دست اندازی به نهادهای رسمی قرار دارند.

طرفداران جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» ظهر امروز (شنبه)  با عبور از موانع امنیتی و ورود به منطقه سبز بغداد، مجددا وارد صحن پارلمان عراق شدند.

براساس اعلام رسانه های عراقی، دفتر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که طرفداران پس از ورود به صحن پارلمان می‌توانند تحصن نامحدود داشته باشند.

تجمع‌کنندگان پس از یورش به پارلمان عراق، به سمت ساختمان دادگاه فدرال حرکت کردند و با این اقدام،، تدابیر شدید امنیتی در برابر این ساختمان شکل گرفته است.

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق چهارشنبه گذشته هم در بیانیه‌ای درباره ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا مانع بروز فتنه جدید در کشور شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha