مشاور وزیر کشور: روابط‌عمومی‌ها روایت‌گر دستاوردهای دولت در استان‌ها هستند

تهران - ایرنا - مشاور وزیر کشور جایگاه روابط عمومی را در تقویت سرمایه اجتماعی کشور خطیر و مهم دانست و گفت: روابط عمومی‌ها خط مقدم روایت‌گری دستاوردها و اقدامات بزرگ و اثرگذار دولت در استان هستند و باید نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، افشار دارابی در دومین روز همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور افزود: در عرصه جهاد تبیین روابط عمومی‌ها بایدی پیشگام باشند و بتوانند در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن، روایت‌گر صدیق و حقیقی اقدامات دولت باشند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی کشور با بیان اینکه جنگ امروز دشمن شناختی و ادارکی است، گفت: در جنگ شناختی، تلاش دشمن بر ابهام سازی و ایجاد یأس و تردید نسبت به کارآمدی دولت در میان مردم است.

وی ادامه داد: تسخیر فضای ذهن و القای ناکارآمدی مهم‌ترین وجه جنگ ترکیبی دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که راهکار اصلی مقابله با این جنگ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین است.

دارابی خاطرنشان کرد: با تبیین و روشنگری، اهداف و برنامه‌های دشمن با کمترین هزینه و بیشترین کارایی خنثی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اینکه روابط عمومی استانداری‌ها با کار جهادی و شبانه روزی، تصویرگر تلاش‌های مجموعه دولت در استان‌ها هستند، گفت: این مهم در گرو همدلی و هم افزایی همه ظرفیت‌ها در استان است و روابط عمومی باید محل اتصال و نقطه محوری همه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در استان‌ها باشند.

دارابی استانداری‌ها را چکیده دولت در استان‌ها خواند و افزود: متناسب با همین ظرفیت، روابط عمومی استانداری‌ها باید نقشی فعالانه و مسئولانه‌تر در روشنگری افکار عمومی با گفتمان دولت مردمی آیت الله رئیسی و تلاش جهادی دولت در ارائه خدمات بهتر به مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: کار روابط عمومی شبانه روزی و لحظه‌ای است و باید با ارتقای دانش رسانه‌ای و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استان، اهتمام جدی در تحقق فریضه جهاد تبیین در استان ها شکل گیرد.

مشاور وزیر کشور تأکید کرد: بیان دیدگاه‌های مردم به مسئولان، رسالت مهم دیگر روابط عمومی استان هاست و باید بتوانند با شبکه سازی، سخنگوی مردم به مسئولان و همچنین انتقال دهنده راهبردهای دولت و مجموعه استانداری به مردم باشند.

 به گزارش ایرنا، همایش دو روزه مسئولان روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور از دیروز جمعه در وزارت کشور آغاز شد و امروز در دومین روز احمد وحیدی وزیر کشور و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت میهمان این همایش بودند و در آن سخنرانی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha