۲۹۰ هیأت مذهبی ثبت شده در قرچک در ماه محرم اقامه عزا می کنند

قرچک- ایرنا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک گفت: ۲۹۰ هیأت مذهبی ثبت شده در ایام محرم در شهرستان قرچک فعالیت کرده و به اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

حجت الاسلام محمد عبدالرحیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی شهرستان قرچک در طول سال فعالیت‌های مذهبی خود را انجام می‌دهند ولی با آغاز ماه محرم، فعالیت آنان به اوج خود رسیده و این هیأت‌ها در ماه محرم و صفر، به اقامه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بر اساس سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی، در حال حاضر بیش از ۲۹۰ هیأت مذهبی ثبت شده در مناطق مختلف شهرستان قرچک فعالیت می‌کنند که با آغاز ماه محرم، مراسمات مذهبی در محل‌های اعلام شده از سوی مسئولان هیأت‌ها و زیر نظر بازرسان اداره تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

عبدالرحیمی تصریح کرد: علاوه بر این ، ۳۵ هیأت از اتباع افغانستانی و کربلائی‌های مقیم شهرستان قرچک زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی فعالیت‌های مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه هیأت‌های مذهبی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلسات توجیهی مسئولان هیأت‌ها برگزار شده و تمامی مجالس امام حسین(ع) با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک گفت: در طول ایام مام محرم ، بازرسین اداره تبلیغات اسلامی بر روند فعالیت هیأت‌های مذهبی نظارت داشته و با سرکشی مداوم ، ضمن شناسایی آسیب‌های مربوط به عزاداری، بر نحوه فعالیت هیأت‌ها نظارت مستمر انجام می‌دهند.

وی از آمادگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک برای اعزام مبلغ به هیأت‌های عزاداری خبر داد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha