۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84838451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت کردستان ۶ میلیارد ریال برای درمان ناباروری پرداخت کرد

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از اول دی سال گذشته تاکنون ۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال برای درمان ناباروی به مراکز درمانی و خصوصی زیرپوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

انور اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از دی سال ۱۴۰۰ در استان فراهم شد.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت، زوج های نابارور تا سه نوبت در سال و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: بر این اساس بیمه شدگان می‌توانند از خدمات تخصصی سه دوره شامل "آی یو آی"، "آی وی اف"  و "اف ای تی" با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان در این زمینه با ۲ مرکز دولتی و خصوصی شامل مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج  و مطب دکتر معصوصه رضایی قرارداد بسته است، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۱۵ پروژه مربوط به ناباروری در این ۲ مرکز تشکیل و بیمه سلامت بیش از ۶ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت کرده است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان با ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha