۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84838399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بارندگی به گیلان باز می گردد

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84838399
بارندگی به گیلان باز می گردد

رشت - ایرنا- هواشناسی گیلان با صدور سومین هشدار طی یک هفته گذشته؛ پیش بینی کرد که از فردا یکشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه هفته جاری مهمان این خطه از شمال کشور است.

براساس هشدار هواشناسی گیلان، طی این مدت مردم استان شاهد بارندگی (گاهی رگباری) ، وزش باد و رعد و برق (پاره ای نقاط شدید) به همراه احتمال تگرگ و مه گرفتگی خواهند بود. 

هواشناسی همچنین خسارت به سازه ها و شکستن درختان به‌سبب وزش باد شدید ، آبگرفتگی منطقه ای، بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و طغیان رودخانه ها ، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای(به ویژه ارتفاعات و دامنه ها)، لغزش و رانش ها، تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها  و برخورد صاعقه را از جمله مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه بارشی  دانست

احتیاط در ترددهای جاده ای و در سفر به مناطق حادثه خیز، پاکسازی دهانه پل ها  و آبروها ، تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی به‌ویژه شالیکاران، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو ، عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، محکم کردن سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی  و پوشش گلخانه ها ، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعد و برق  از جمله توصیه های  کارشناسان هواشناسی گیلان به مردم است.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی انتظار می رود که دمای هوای استان برای امروز شنبه تا ۳۳ درجه سانتیگراد برسد. ولی فردا یکشنبه در برخی نقاط یک تا سه درچه سانتیگراد کاهش دما پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha