رسانه صهیونیست: کرانه باختری در آستانه انفجار است

تهران – ایرنا – در پی تشدید مقاومت در کرانه باختری رود اردن و افزایش درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیست، یک رسانه صهیونیستی به سران این رژیم هشدار داد که کرانه باختری بسیار ناآرام و اوضاع در این منطقه در حال انفجار است.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به قلم «عاموس هرئیل» آورده است: در حالی که آتش خشم کرانه باختری آرام آرام درحال فوران است، اسرائیل خود را برای مرحله بعد از «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده می کند.

این رسانه کارشناس صهیونیست نوشت که "اوضاع کرانه باختری همچنان در جوش و خروش است و صحنه فلسطین علیه اسرائیل همچنان ملتهب و در حال انفجار است، فلسطینی ها آرام نمی نشینند و تیراندازی های اخیر آنها علیه نظامیان ارتش نشان داد که توان و نیروی آنها بر مقابله و مبارزه مسلحانه علیه ارتش و نظامیان اسرائیلی متمرکز شده است".

هاآرتص ادامه داد که عوامل زیادی باعث ایجاد این وضعیت شده است که یکی از مهمترین آنها ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و پیر شدن رئیس آن محمود عباس است، مدت هاست که فشار فلسطینی ها بر رهبری تشکیلات خودگران افزایش یافته است، فلسطینان معتقدند که وی در ماجرای حمایت ترامپ از تل آویو ناکارآمد عمل کرد و شکست خورد و در جریان تجاوز سال گذشته تل آویو علیه غزه کاری از پیش نبرد.

این نشریه صهیونیست با اذعان به اینکه "تشکیلات خودگردان در مقابل حماس جایگاه خود را نزد افکار عمومی فلسطینی ها از دست داده است" افزود: تابستان گذشته، در پی افزایش فعالیت گروه های (مبارز) فلسطینی در اردوگاه آوارگان جنین، اسرائیل از تشکیلات خودگردان خواست تا اقداماتی را انجام دهند، اما تشکیلات خودگردان به دلیل نداشتن اعتبار نزد فلسطینی ها نتوانست اقدامی انجام دهد و این اردوگاه به عنوان منطقه ای مستقل باقی ماند و وقتی در ماه فوریه گذشته، ارتش اسرائیل علیه این اردوگاه بار دیگر وارد عمل شد، درگیری شدید باعث شعله ور شدن موجی از عملیات بعد از حدود یک ماه شد.

هاآرتص ادامه می دهد که در جریان عملیات ها و  اعتراض های اخیر فلسطینی ها که بسیاری از شهرهای کرانه باختری را در بر می گرفت، ارتش "اسرائیل" مورد حملات مسلحانه شدید قرار گرفت و در این رویارویی ها، بسیاری از مبارزان جنبش «فتح» علیه اسرائیلی ها در کنار «جهاد اسلامی»  و هسته های جنبش حماس قرار گرفتند و همکاری آنها افزایش یافت. این ضعیت نشانه دیگری از ضعف عباس و تشکیلات خودگردان است که در اعمال حاکمیت خود بر مناطق تحت کنترل خود در کرانه باختری با دشواری روبرو شده است.

بر پایه اعلام نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، در نیمه نخست سال جاری نظامیان صهیونیست ۶۱ عملیات نظامی مهم علیه فلسطینی ها در کرانه باختری انجام دادند که در ۳۶ مورد آن گروههای مقاومت هنگام یورش نظامیان صهیونیست برای بازداشت فلسطینی ها به سوی این نظامیان تیراندازی کرده و با آنها درگیر شدند.

در حملات نظامیان صهیونیست در این مدت همچنین ۱۷۲۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران بازداشت شدند که بیانگر هراس آنها از خارج شدن کنترل اوضاع این منطقه دارد.

همچنین در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۶۶ فلسطینی در کرانه باختری توسط اشغالگران صهیونیست شهید شدند.

از سوی دیگر، یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعف «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مهار نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن و در عین حال هشدار درباره پیامدهای امنیتی احتمالی فوت او برای این رژیم تاکید کرد که تل آویو نگران افزایش عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری است.

«یوآف لیمور»، خبرنگار صهیونیست سه شنبه گذشته در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی  «اسراییل الیوم» نوشت: به دلیل ضعف قدرت سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین، از ابتدای سال جاری میلادی عملیات فلسطینیان علیه نظامیان اسرائیلی در بسیاری از مناطق کرانه باختری اشغالی به نحو نگران کننده ای افزایش یافته  است.

وی پیش بینی کرد: روند جاری نشان می دهد که به رغم تعیین «حسین الشیخ» به عنوان جانشین رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، درست یک روز بعد از مرگ عباس، اوضاع می تواند به نحو نگران کننده ای به وخامت برود.

این کارشناس صهیونیست با بیان تردید بسیار در موفقیت شیخ در ایفای نقش عباس در صورت مرگ رییس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بعید است او موفق شود به راحتی حاکمیت و مرجعیت خود را بر همه جناح های فلسطینی تحمیل کند.

وی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از این سناریو، نوشت: تل‌آویو در برهه اخیر تلاش های خود را برای رفع نگرانی ها در این حوزه افزایش داده است و تل آویو اساس توجه خود را در این باره به حماس کرده است که تلاش کرده عملیات را از مناطق خود خارج کرده و گسترش دهد.

این نویسنده صهیونیست مدعی شد: حماس اخیراً با هماهنگی حزب الله لبنان، تلاش‌ کرده واحدهای رزمی در اردوگاه‌های پناهجویان در لبنان مستقر کند تا در موقع لزوم بتواند از سمت شمال نیز اسراییل را تهدید کند.

وی افزود: صالح العاروری فرماندهی این فعالیت های حماس در خارج از کشور را برعهده دارد، وی مسئول بخش مهمی از واحد جذب نیرو در کرانه باختری و انجام عملیات در این منطقه است.

این نویسنده صهیونیست همچنین به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی در سحرگاه روز یکشنبه به شهر نابلس در کرانه باختری که منجر به شهادت دو جوان فلسطینی شد، اشاره کرد که نشان از نگرانی تل آویو از افزایش عملیات مسلحانه مقاومت فلسطین در این منطقه دارد.

او در این زمینه تصریح کرد: ارتش اسراییل به منظور شناسایی و دستگیری فعالان فلسطینی، فعالیت نظامی خود را در کرانه باختری اشغالی تشدید کرده است.

مبارزان فلسطینی در طول ماه های اخیر توانسته اند بارها ضمن عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری رود اردن، با نیروهای رژیم صهیونیستی به شدت درگیر شوند و بر تعداد عملیات نظامی خود علیه صهیونیست ها بیافزایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha