۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84837880
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان همدان به بیش از ۲۷۳ هزار تن رسید

همدان- ایرنا- مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از آغاز فرآیند خریدتضمینی گندم (ابتدای تیرماه) تاکنون ۲۷۳ هزار و ۸۰۶ تن محصول تولیدی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

«مسعود بکایی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهای کل گندم خریداری شده در استان همدان ۳۱ هزار میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال است که تاکنون ۱۶ هزار و ۲۹ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان رزن با ۸۰ هزار و ۷۴۰ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با ۶۰ هزار و ۴۳۷ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۳ هزار و ۲۲۲ تن، کبودرآهنگ ۴۴ هزار و ۹۳ تن و همدان نیز ۱۲ هزار و ۱۹ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد است که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای آغاز برداشت این محصول تاکنون در استان همدان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با اختلاف ۹۶ هزار و ۷۲۱ تن، ۵۵ درصد افزایش داشته است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha