کمک رسانی حدود ۷۰۰ نیروی جهادی بسیج و سپاه به مردم فیروزکوه

شهرری - ایرنا - همزمان با بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب در شهرستان فیروزکوه، حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای جهادی بسیج و سپاه با تجهیزات کامل در این شهرستان مستقر شده اند و در حال کمک رسانی به مردم سیل زده این شهرستان هستند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از روابط عمومی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، در پی وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه و لزوم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده این شهرستان، نیروهای جهادی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین (بولدوزر، لودر، بیل مکانیکی، بابکت، کمپرسی، آمبولانس، خودروهای تاکتیکی سبک، سواری و ...) با تشکیل قرارگاه پشتیبانی ، امدادرسانی به سیل زدگان فیروز کوه را آغاز کردند.

در این قرارگاه جهادی ،جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، فرمانده عملیاتی لشکر، تعدادی از معاونین و فرماندهان و جانشینان تعدادی از نواحی، نیروهای بسیجی و سپاهی را در امدادرسانی به سیل زدگان فیروزکوه یاری می دهند.

در ساعات بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه نقاطی از استان تهران به ویژه امامزاده داود (ع) و شهرستان های فیروزکوه و پاکدشت درگیر سیل شد؛ سیلاب روز گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت که  ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر نیز  برای درمان تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

 سپاه و بسیج با تمام ظرفیت‌ها، همواره در مقاطع مختلف پای کار مردم بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط بحرانی وقوع بارش های سیل آسا و سیلاب در برخی استانها و از جمله استان تهران، با همه توان و تجهیزات خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار داده است .

به گزارش ایرنا، بارندگی های سیل آسا و مرگبار از چهارشنبه شب با فعالیت سامانه بارشی همرفتی در استان تهران آغاز و تا امروز این بارش‌ها بیش از ۵ شهرستان استان تهران را درگیر کرده و علاوه بر گرفتن قربانی، خسارت های مالی زیادی را نیز برجای گذاشته؛ پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha