۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84837601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: پیامدهای جنگ اوکراین با طولانی‌تر شدن آن آشکارتر می‌شود

نیویورک - ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح اعلام کرد: پیامدهای جنگ اوکراین با طولانی‌تر شدن آن به‌ویژه با شروع زمستان آشکارتر می‌شود.

خانم رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت افزود: هیچ نشانه ای از پایان جنگ اوکراین وجود ندارد و در مقابل، این جنگ در حال تشدید است.  

دی کارلو اضافه کرد: تاثیر جنگ اوکراین  در سطح جهان به وضوح آشکار است و  پیامدهای آن تنها با طولانی‌تر شدن جنگ به‌ویژه با شروع زمستان آشکارتر می‌شوند.

این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: بیش از ۴۰۰ حمله به مراکز بهداشتی و درمانی اوکراین ثبت شده است.

وی اظهار داشت: استفاده روسیه از سلاح‌های انفجاری با حوزه تأثیرگذاری گسترده، تلفات سنگینی بر بخش سلامت اوکراین وارد کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح ادامه داد: تا ۲۵ جولای، ۴۱۴ حمله به خدمات سلامتی  در اوکراین رخ داده  که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و مجروح شدن ۱۰۰ نفر شده است.

وی گفت که دسترسی به خدمات بهداشتی، از جمله سلامت باروری برای زنان و دسترسی به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه برای کودکان نیز محدود تر شده است.

دی کارلو با بیان اینکه توافقنامه انتقال غلات میان روسیه و اوکراین به کاهش بحران جهانی غذا کمک می‌کند، گفت: ضروری است که فدراسیون روسیه، اوکراین و ترکیه برای اجرای موثر این توافق همکاری کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha