استاندار:  مرخصی نیروهای خدماتی و امدادرسان استان مرکزی تا برقراری وضعیت عادی جوی لغو است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مرخصی تمام نیروهای خدماتی، امدادرسان و انتظامی این استان تا برقراری وضعیت عادی جوی لغو است و هر دستگاه و مسئولی که کم کاری کند برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص الائمه» عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در اراک با تقدیر از حضور وظیفه شناسانه اعضای ستاد مدیریت بحران از ابتدای هفته گذشته تاکنون ، افزود: اعضای مدیریت بحران این استان در این مدت بسیار دقیق و همراه برنامه‌های تدوین شده را پیش بردند.

وی بیان کرد: چند نفر از اعضای ستاد مدیریت بحران استان تجربه سیل ۹۸ را دارند و باید بهره‌گیری لازم از تجارب صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: رویداد و پدیده‌ بارشی در این موقع از سال کمتر دیده شده و این پدیده به دلیل تغییرات اقلیمی صورت گرفته است.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: روز گذشته همراهی لازم در استان صورت گرفت و هدف از تشکیل جلسه، اطلاع از آخرین تصمیمات کلان است که با محوریت فرمانداران در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: از فردا ( شنبه) تا پایان این پدیده جلسه مدیریت بحران و کرونا دنبال می‌شود و سایر جلسات بسته به نوع حساسیت می‌تواند به بعد موکول شود.

استاندار مرکزی افزود: فرمانداران و بخشداران باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند و هر چهار ساعت یکبار گزارش منطقه خود را ارسال کنند و اعلام به موقع حوادث را مورد توجه قرار دهند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سیستم اطلاع رسانی سریع در فرمانداری‌ها پیش‌بینی شده، استفاده از خودروهای حامل بلندگو برای دور کردن مردم در شرایط خاص ضروری است.

وی گفت: فرمانداری‌ها در راستای ساز و کار میزان خسارت مجاز به مصاحبه نیستند و این امر با هماهنگی مدیریت بحران استانداری صورت می‌گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: امکانات استان، تجهیزات، تیم‌ها و ماشین‌آلات بدون هماهنگی با استانداری برای سایر استان‌ها  مجاز به اعزام نیست.

مخلص الائمه تصریح کرد: البته با هماهنگی معاونت‌های ذیربط با وزارت کشور در تعامل کامل هستیم و هرجا نیاز به کمک باشد با هماهنگی استانداری انجام می‌شود و هیچ دستگاهی مجاز به اعزام از سوی دستگاه خود نیست.

وی بیان کرد: پیمانکاران و صاحبان ماشین‌آلات در بخش خصوصی استان مکلف به همکاری با فرمانداران هستند.

استاندار مرکزی افزود: بخشی از تلفات روز گذشته این استان مربوط به حوادث رانندگی بود و تنها یک مورد فوتی مربوط به سیل در محلات بود، که نیاز است احتیاط‌های لازم  در حین رانندگی صورت گیرد.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: استان مرکزی مسیر ترددی بزرگی در کشور است، شرکت‌ها مسافربری وخودروهای عبوری زیادی از این مسیر عبور می کنند و نیاز است توجه جدی به قوانین صورت گیرد و پلیس راه و راهور در صورت امکان در ساعات اوج بارش‌ها به توقف خودروهای سنگین در حاشیه امن جاده‌ها اقدام کنند. 

وی گفت: شهرداری ها با قوت کار خود را انجام دادند و در صحنه حضور دارند و البته روز گذشته برای مردم مشکلاتی ایجاد شد و گله‌مندی مردم به حق بود اما شاید آنها ندادند که در بحث مقابله چقدر کار شده و انتظار آنها در لحظه‌ای است که اتفاقی رخ داده است. 

استاندار مرکزی افزود: تقاضا است روابط عمومی دستگاه‌ها به صورت فعال حضور داشته باشند و زحماتی که دستگاه‌ها در کف میدان انجام می دهند مانند حوزه برق، راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان را مستند سازی کنند و در اختیار رسانه ها قرار دهند.

مخلص الائمه گفت: روابط عموی‌ها باید با ۲ هدف آرامش بخشی و امید آفرینی و کاهش خسارات در این روزها فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: شائبه عدم پاسخگویی به تماس های روز گذشته باید پاسخ داده شود، زیرا برخی افراد گله‌مندی‌هایی در راستای تماس با اورژانس و آتش نشانی داشتند که پاسخگو نبودند و این مهم به دلیل حجم بالای تماس‌ها بود و باید ساز وکاری اندیشیده شود که همه تماس‌ها برقرار شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: نیاز است برای برخی اسکان‌های اضطراری و موقت از جمله همراهان آسیب دیدگان رویدادها، بویژه حوادث رانندگی تدابیر لازم اندیشیده شود. 

مخلص الائمه تاکید کرد: مردم اخبار رسمی را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و از دنبال کردن اخبار ضد و نقیض که برای جلب مخاطب است، خودداری کنند و بدانند هواشناسی کشور و استان مرکزی بالاترین سطح پیش‌بینی را دارند و از پیش‌بینی یک سایت ناشناخته معتبرتر است.

وی گفت: آبگرفتی منازل و مغازه ها در مسیرهای زیرزمینی در این روزها محتمل است، انبارهای موادغذایی، لوازم برقی، منسوجات و کالاهای حساس باید در چند روز پیش رو، مراقب‌های لازم را برای جلوگیری از آب داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: امید است با تقسیم کاری که صورت گرفته، کمترین میزان خسارت را داشته باشیم و حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha