خبرهای کوتاه یزد/بازگشایی جاده مروست تا اسکان موقت سیلزدگان

یزد - ایرنا - فرماندار مروست گفت: جاده مروست به یزد که بر اثر سیلاب مسدود شده بود به صورت موقت بازگشایی شده است.

جواد دانشور عصر جمعه به ایرنا گفت: رودخانه گل قرمز یکی از نقاط حادثه خیز  این شهرستان  و یکی از راه های مواصلاتی اصلی خاتم و مروست به شهر یزد می باشد که هر ساله با توجه به بارندگی ها موجب جاری شدن سیلاب ها می شود که امید است با کمک مسئولان بحران و معاونت عمرانی بتوانیم در رفع نقاط حادثه خیز آن اقدامات لازم را به عمل آوریم.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل روز گذشته در شهرستان های خاتم و مروست موجب  آبگرفتگی شدید معابر شهری، مسدود شدن برخی راههای مواصلاتی و بروز خسارت های زیربنایی شده است. 

***

سرپرست شرکت آبفای یزد از استانهای معین و یاری رسان، اعزام نیرو و تجهیزات به یزد جهت کمک و امداد به مشترکان را خواستار شد.

جلال علمدار  عصر روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به اخطارهای اداره هواشناسی مبنی بر بارشهای شدید شرکت آبفای یزد نسبت به برگزاری چندی جلسه کمیته بحران اقدام ونسبت به آماده سازی اکیپهایی با تجهیزات کامل جهت مقابله با این بحران کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفای یزد نیز از همان لحظه های ابتدایی شروع بارش باران نسبت به امداد رسانی و رفع حوادث اقدام نمود .

وی تصریح کرد: در خصوص اتفاقات شبکه آب نیز چندین مورد شکستگی وفرونشست زمین بود که باعث قطعی آب شهروندان شده است  که نسبت به اعزام اکیپ های عملیاتی اقدام شده است.

***

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: برای اسکان موقت سیل‌زدگان در شهر یزد در حسینیه ثارالله در بلوار دانشجو و در تمامی شهرستان‌های تابعه توسط بسیج محل‌هایی برای اسکان موقت مورد نیاز سیل‌زدگان فراهم شد.

سرتیپ حسین زارع کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان در صورت ضرورت در سطح استان می‌توانند از محل اسکان‌های موقت در نظر گرفته شده بسیج استفاده کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و تلاش مسئولان برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل ادامه داد: تمامی پایگاه‌های بسیج با همکاری نیروهای جهادی در خدمت مردم هستند و وظیفه خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه الغدیر اظهار کرد: نیروهای جانبرکف بسیج در کنار سپاه الغدیر بر حسب ضرورت با آمادگی کامل در کنار سایر نهادها، دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران در خدمت مردم هستند.

زارع کمالی بیان کرد: تمامی نیروهای سپاهی و بسیجیان در تمامی پایگاه‌ها در سطح استان در آماده باش کامل هستند و برای خدمت رسانی به مردم و سیل زدگان فعالیت دارند.

به گفته وی، تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز بسیج و سپاه الغدیر در خدمت مردم و سایر نهادها و دستگاه‌های خدمت رسان به مردم و سیل‌زدگان قرار دارد.

استان یزد ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

          

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha