۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 84837465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آب روستاهای خسارت دیده از سیل سیرجان وصل شد

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 84837465
آب روستاهای خسارت دیده از سیل سیرجان وصل شد

کرمان - ایرنا - معاون عمرانی فرمانداری سیرجان با اشاره به خسارت سیلاب به خط انتقال آب بخش پاریز گفت: آب پنج روستا و شهر پاریز با تلاش نیروهای آب و فاضلاب، دقایقی پیش وصل شد.

محمد بیگلری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی از جاری شدن سیلاب، خط انتقال آب بخش پاریز و برخی روستاهای اطراف دچار خسارت سنگین شد که ضمن رفع نقص و تعویض لوله، این خط امروز با تلاش نیروهای آبفای سیرجان وارد مدار شد.

وی اظهار داشت: همچنین تخریب قسمتی از سیل بند در بخش گلستان سیرجان موجب آبگرفتگی یکی از روستاها شد که با کمک نیروهای امدادی مسیر آب مورد تعویض قرار گرفت تا هیچگونه آسیبی به مردم نرسد.

معاون عمرانی فرماندار سیرجان گفت: دهانه خاکریز تونل گلستان نیز در پی بارش‌های شب گذشته شهرستان سیرجان ریزش کرد که با کمک نیروهای امدادی و بحران بازگشایی شده است.

وی یادآور شد: همچنین ریزش قسمتی از کوه گردنه گدار خانه سرخ واقع در کیلومتر ۵۰ محور سیرجان به کرمان باعث شد که این مسیر ساعتی مسدود شود که بعد از مدتی بازگشایی شد.

بیگلری افزود: محورهای پاریز - سیرجان و سیرجان - بافت و برخی راه‌های روستایی در بخش های مرکزی، بلورد ،  گلستان و پاریز شب گذشته دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق شهرستان سیرجان نیز به باغ ها و زیرساخت‌های حوزه راه آسیب وارد شده است که پس از بررسی و کارشناسی لازم میزان خسارت ها اعلام خواهد شد.

آبگیری بندهای خاکی سیرجان

رییس منابع طبیعی سیرجان نیز گفت: بارش های شبانه روز گذشته موجب آبگیری بندهای خاکی این شهرستان شده است.

مهران میرشاهی افزود: ۷۰ درصد بندخاکی حوزه پلنگی سفلی که زیر حوزه سد تنگوییه قرار گرفته، آبگیری شد که این بند نقش موثری در تامین سفره های آب آشامیدنی سیرجان دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha