۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبر: 84837357
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه قم: امر به معروف وظیفه همه مردم است

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبر: 84837357
خطیب جمعه قم: امر به معروف وظیفه همه مردم است

قم-ایرنا- خطیب نماز جمعه قم اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: عمل به این فریضه الهی وظیفه همه مردم است و اختصاصی به برخی نهادهای تخصصی ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم، در ادامه با اشاره به شهادت شیخ فضل الله نوری در ۹ مرداد سال ۱۲۸۸ هجری شمسی بیان کرد: مشروطه یکی از مهمترین حوادث تاریخ سیاسی ایران بعد از اسلام است، مردم ایران در قالب مشروطه با بسیاری از حقوق طبیعی خود آشنا شدند و فهمیدند که در سرنوشت کشور خود سهیم هستند و باید نقش آفرینی کنند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: در کنار برخی افراد ناآگاه که مسیر تعالی مشروطه در ایران را ناهموار کرده بودند، انگلیس بزرگترین دشمن مشروطه خواهی در ایران بود و بیشترین ضربه را به نظام مشروطه وارد کرد.

وی تاثیرات شیخ فضل الله نوری در دوران مشروطه را مورد توجه قرار داد و گفت: شیخ فضل الله نوری طرفدار مشروطه مشروعه بود و اعتقاد داشت تمام قوانینی که در کشور وضع می شود باید مطابق احکام اسلامی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه، فرارسیدن ماه محرم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مداحان و مبلغان در طول ایام ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان سبک زندگی زینبی و حسینی را بیش از گذشته به مخاطبان منتقل کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری، بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود، بانوی با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین ضربه‌ها را به ادعاها و دروغ های تمدن غربی زده است و آنها از این موضوع به‌شدت عصبانی هستند.

وی افزود: غربی ها همواره بر این نکته تاکید داشته اند که راه تعالی و پیشرفت زن صرفا با آزادی های ظاهری او فراهم می شود اما امروز زن باحجاب ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ثابت کرده که ادعاهای آنها هیچ منطقی ندارد.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در روشنگری نسبت به مساله حجاب، گفت: همانطور که رهبری معظم انقلاب تاکید کردند، امروز موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی باطل کننده تلاش های دویست، سیصد ساله غربی‌ها بوده و به همین علت آنها از زن ایرانی عصبانی هستند و به بهانه حجاب، اقدام به شبهه‌افکنی و فضاسازی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha