تشدید حملات اوکراین برای بازپس گیری خرسون/ روسیه تغییر مواضع نیروهایش را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - همزمان با اعلام اوکراین در خصوص تشدید حملات برای بازپس گیری بخش های جنوبی که تحت تسلط روسیه قرار دارد ، مسکو اعلام کرد که هیچ تغییری در مواضع نیروهایش ایجاد نشده و با بمباران مواضع نظامیان اوکراینی ، ۱۳۰ نفر از آنها را کشته است .

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اوکراین روز پنجشنبه ادعا کرد که هواپیماهای جنگی اش به پنج پایگاه نیروهای روسیه در حومه شهر خرسون و شهر دیگری در نزدیک آن حمله کرده اند.

شهر خرسون در جنوب اوکراین و هم مرز با شبه حزیره کریمه که به خاک روسیه ملحق شده، اندک زمانی پس از آغاز عملیات نیروهای این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه، به تصرف آنان درآمد.  

سازمان اطلاعات نظامی انگلیس نیز اعلام کرد که عملیات ضد حمله نیروهای اوکراین در خرسون تشدید شده است.  

اوکراین ادعا کرده که در هفته های اخیر بخش های کوچکی از این منطقه را بازپس گرفته اما روسیه روز پنجشنبه اعلا کرد که تغییری در مواضع نیروهایش ایجاد نشده و هواپیماهایش در ۲۴ ساعت گذشته به یک یگان پیاده نظام اوکراین در بخش شمالی منطقه خرسون حمله کرده و بیش از ۱۳۰ نظامی اوکراین را از بین برده اند.

اوکراین در هفته های اخیر با انهدام سه پل رودخانه دنیپرو با استفاده از سامانه های موشکی دوربرد غربی، امکان پشتیبانی تدارکاتی از نیروهای روسیه را در بخش غربی این رودخانه، دشوار کرده است. ارتباط شهر خرسون اکنون عملا با دیگر بخش های تحت تصرف روسیه قطع شده است.  

روسیه و اوکراین هفته پیش به توافقی برای صادر کردن غلاتی دست یافتند که در بندرهای این کشور در دریای سیاه انبار شده است. مارتین گریفیث مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده که نخستین محموله این غلات تا روز جمعه از بندرهای دریای سیاه اوکراین صادر شود.  

فراهم شدن امکان صدور محموله های غله از بندرهای اوکراین، کمبودهایی را که ده ها میلیون تن را در سراسر جهان در معرض افزایش بهای مواد خوراکی و گرسنگی قرار داده، کاهش خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha