امیراشرف آریان‌پور فرهنگ و آموزش موسیقی را عاشقانه میراث‌داری کرد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت استاد امیراشرف آریان‌پور، موسیقیدان و پژوهشگر نوشت: وی یکی از تأثیرگذارترین معلمان به شمار می‌رود که فرهنگ و آموزش موسیقی را عاشقانه میراث‌داری کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمد اله‌یاری به مناسبت درگذشت استاد امیراشرف آریان‌پور، چنین آمده است: استاد امیراشرف آریان‌پور، موسیقیدان و پژوهشگر پیشکسوت از جمع اهالی هنر موسیقی رخت سفر بر بست.

در ادامه این پیام آمده؛ مرحوم آریان‌پور با پژوهش و نگارش کتاب‌های مرجع حوزه موسیقی از ماندگاران موسیقی ایران است و با کارنامه پرباری که داشت یکی از تأثیرگذارترین معلمان موسیقی به شمار می‌رود که سال‌ها بی‌دریغ برای آموزش موسیقی کوشید و فرهنگ موسیقی و آموزش موسیقی را عاشقانه میراث‌داری کرد.  

اله‌یاری در این پیام افزوده؛ مرحوم آریان‌پور از نخستین مروجان هنر اُپرا در ایران نیز بود و هنرش چندین دهه بر تارک موسیقی درخشید.  برگزاری مراسم یکصدمین سال تأسیس هنرستان موسیقی تهران در سال ۱۳۹۷ که با راهنمایی و حمایت او و همراهی پیشکسوتان موسیقی در دوره تصدی مسولیت دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، فرصت همنشینی و بهره‌مندی از خاطراتش را برایم فراهم کرد.  

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درگذشت این هنرمند گرامی را به جامعه هنری کشور، هنرمندان عرصه موسیقی و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارد.

امیراشرف آریان‌پور موسیقیدان، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت ششم مرداد به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آریان‌پور کاشانی متولد یکم تیرماه سال ۱۳۰۷ در تهران، از فارغ التحصیلان  هنرستان موسیقی ملی و دارای دکترای موزیکولوژی بود. این پژوهشگر و نویسنده عرصه موسیقی همچنین دارای مدرک دکترای ادبیات و مدیریت از دانشگاه تهران بود.

وی در رشته پژوهش و آموزش هنر نیز تحصیل کرد و یکی از شناخته‌شده‌ترین مدرسان هنر در مراکز علمی و آموزشی ایران به شمار می‌رفت، او حدود دو دهه قبل در جشن خانه موسیقی به پاس یک عمر فعالیت پژوهشی و علمی تندیس خانه را دریافت کرد.

مراسم تشییع و تدفین این موسیقیدان روز یکشنبه (نهم مردادماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha