هشدار سطح قرمز هواشناسی یزد/ مخاطرات جوی تا اوایل فردا شنبه ادامه دارد

یزد- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان یزد با صدور هشدار سطح قرمز برای این استان، از ادامه رگبار، رعد و برق و تگرک و پیامدهای منفی ناشی از جاری شدن سیل در این استان از ظهر جمعه تا اوایل روز شنبه خبر داد.

به گزارش جمعه این اداره کل، در هشدار سطح قرمز هواشناسی استان آمده است: یزد، ابرکوه، اشکذر، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات مناطق این مخاطره خواهند بود.

روان آب و سیلابی شدن مسیلها، بروز خسارت به رودخانه ها و طغیان آنها، خارج شدن سیل از مسیل خود، خسارت به اماکن و خودروها ، برخورد صاعقه به زمین و ریزش تگرگ از پیامدهای وضعیت جوی امروز استان خواهد بود که تا صبح شنبه ادامه دارد.

هواشناسی استان توصیه کرده شهروندان  به مناطق ییلاقی و روستاها و تفرجگاها نروند، در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنند و از صعود به ارتفاعات پرهیز نمایند.

همچنین اعلام شد با توجه به پیش بینی باران شدید عصر روز جمعه قطعا آب از سیلبندها سرریز می شود که نشانه وارد شدن حجم بیشتری از اب به شهر است  لذا شهروندان با کیسه های شنی مانع ورود اب به منازل شوند.

بارش باران های سیل آسای بامداد روز جمعه در استان یزد منجر به تخریب تاسیسات زیربنایی استان، مسدودن شدن جاده ها، تخلیه برخی روستاها و آبگرفتی شدید معابر شهری شد؛ بیشترین میزان بارش با ۷۵ میلیمتر در ایستگاه راه آهن یزد ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha