فعالیت سامانه کم فشار فصلی تا سه شنبه در هرمزگان تداوم دارد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: مدل های هواشناسی همچنان تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی را با شدت کمتر تا روز سه شنبه (یازدهم مرداد ۱۴۰۱) در سطح استان هرمزگان و جنوب کشور نشان می دهد.

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: امروز آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات استان، مناطق مستعد شرقی، مرکزی و شمالی استان، نیمه غربی استان و جزایر خلیج فارس طی ساعاتی رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق دریایی جنوب به ویژه غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج ماندن دریا خواهد شد که از ظهر شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ سرعت بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی کمتر خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: تا روز سه شنبه یازدهم مرداد، از گستره مکانی بارش در سطح استان کاسته خواهد شد و بارش ها در ساعت های بعداز ظهر و شب به صورت رگبار موقتی باران و رعد و برق در ارتفاعات و مناطق مستعد استان، برخی نقاط خلیج فارس همچنین استان های فارس و کرمان مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: لازم به یادآوری است، با توجه به تمرکز بارش ها در استان های همجوار، ورود سیلاب از این استان ها به هرمزگان نیز محتمل خواهد بود.  

وی گفت: از لحاظ دمایی بتدریج افزایش دما در سطح استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با انجام توصیه های هواشناسی افزود: با توجه به وقوع بارش های رگباری، رعد و برق و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی کماکان از رفت و آمد در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی گفت: توصیه می شود در کنار جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر استان تا ظهر شنبه هشتم مرداد، صورت گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha