درخواست اعزام نیروهای امدادی و ارسال تجهیزات از وزارت کشور به استان یزد

یزد _ ایرنا _استاندار یزد با اشاره به بارش شدید باران در این استان و جاری شدن سیل در شهر یزد گفت: طی تماس تلفنی با وزیر کشور و مدیریت بحران کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نیروهای امدادی و تجهیزات لازم به این استان منتقل شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که ساعت پنج و ۴۰ دقیقه بامداد امروز تشکیل شد با اشاره به شدت بارندگی در شهر یزد گفت: در مدت چند ساعت از ایستگاه هواشناسی یزد ۵۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده که بالاتر از متوسط سالانه است.

وی با اشاره به تداوم بارندگی از ساعت ۲ بامداد تاکنون در شهر یزد گفت: حجم روان آب‌ها به دلیل شدت بارندگی، زیاد است.

وی افزود: تاکنون در ایستگاه یزد میزان بارش ۵۰ میلیمتر گزارش شده است که متوسط بارش سالانه شهر یزد ۴۰ میلیمتر است.

فاطمی  تصریح کرد: بیشتر خانه‌های بافت تاریخی غیرمقاوم است و از ساکنان بافت تاریخی می‌خواهیم منازل خود را ترک کنند و برای اسکان آن‌ها در مساجد و اماکن مذهبی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم روان آب‌ها از سمت شهرستان تفت به سمت شهر یزد می‌آید، اظهار داشت: در روزهای گذشته به سیل بندها رسیدگی شده، اما حجم سیل بندها رو به تکمیل است و سرریز سیل آب در حال آمدن به یزد است که در حال مدیریت است.

استاندار یزد گفت: طی تماس تلفنی با وزیر کشور و مدیریت بحران کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نیروهای امدادی و تجهیزات لازم به استان یزد منتقل  شود.

فاطمی از مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند و اگر دچار قطعی آب گاز و برق شدند با دستگاه‌های خدمات رسان تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha