۷ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۲۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84836993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسیر فلسطینی پس از ۱۱۳ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد

تهران- ایرنا- «رائد ریان»، اسیر فلسطینی که علیه اقدامات و جنایات اشغالگران صهیونیست دست به اعتصاب غذا زده بود، سرانجام پنجشنبه شب پس از ۱۱۳ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، "حسن عبدربه" سخنگوی مطبوعاتی سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین که یک نهاد دولتی است، به خبرگزاری "آناتولی" ترکیه اعلام کرد که  ریان پس از میانجی‌گری به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

وی اعلام کرد که با تلاش رهبران جنبش اسرای داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و تلاش قانونی که سازمان اسرا و آزادگان فلسطینی به کار گرفته است، ریان به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطینی که یک نهاد غیر دولتی است، در این باره اعلام کرد که «ریان» به دنبال موافقت سازمان زندان‌های صهیونیستی با تعیین سقف بازداشت موقتش، دست از اعتصاب غذا کشیده است.

ریان ۲۸ ساله از شهرک بیت دقو واقع در شمال غرب شهر قدس است که از نوامبر سال گذشته زندانی است و خواسته وی تعیین سقف زمانی برای آزادی‌اش است.

سرانجام مسئولان و زندانبانان صهیونیست در برابر خواسته این اسیر فلسطینی عقب نشینی کردند.

اسیران فلسطینی در اعتراض به اقدامات غیر قانونی مسئولان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

علاوه بر ریان، اسیر فلسطینی دیگری با نام «خلیل عواوده» (۴۰ ساله) از شهرک "اذنای غربی" از توابع الخلیل در جنوب سرزمین‌های اشغالی به اعتصاب غذای خود که ۲۶ است، شروع شده، ادامه می‌دهد.

وی پیش از نیز به مدت ۱۱۱ روز اعتصاب غذا کرده که به آن پایان داد اما به خاطر خلف وعده مقامات صهیونیست برای آزادی وی بار دیگر از ۲۶ روز دست به اعتصاب غذا زده است.

براساس بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی، رژیم صهیونیستی بار دیگر خلف وعده کرد و یک دستور بازداشت اداری جدید به مدت چهار ماه را پس از پایان اعتصاب غذایش صادر کرده است.

گزارش باشگاه اسیران اعلام کرد که ریان و عواوده با مشکلات بهداشتی سختی روبرو هستند.

بازداشت اداری یک تصمیم نظامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و بدون محاکمه است که به مدت ۶ ماه طول می کشد و این مدت پس از پایان قابل تمدید است.

از ۴ هزار و ۶۵۰ اسیر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی، ۶۵۰ نفر آنها به صورت اداری بازداشت شده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha