بارش شدید باران و رها سازی  ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد ماملو به سمت قرچک

قرچک- ایرنا- کارشناس آب منطقه‌ای جنوب‌شرق استان تهران گفت: به دلیل شدت بارش باران در جنوب‌شرق تهران و شهرستان پاکدشت، ۵۰ مترمکعب آب از سد شهید ماملو رهاسازی شده و در مسیر رودخانه جاجرود به سمت قرچک روانه شد.

صابر رحیمی بامداد جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و روان شدن حجم زیادی آب در شهرستان پاکدشت و مسیر رودخانه جاجرود، ۵۰ مترمکعب آب از بند انحرافی پائین دست سد شهید ماملو رها شد تا از حجم زیاد آب در این منطقه جلوگیری شود.

وی افزود: این حجم از آب در مسیر رودخانه جاجرود از سمت قشلاق جی‌تو به سمت منطقه باقرآباد قرچک روانه شده تا بخشی از آب انباشت شده در این منطقه کاهش پیدا کند.

رحیمی تصریح کرد: این آب پس از عبور از شهرستان قرچک و منطقه باقرآباد، به سمت دشت ورامین و تالاب بندعلیخان روانه می‌شود.

وی گفت: از گذشته تعدادی از افراد با تجاوز به حریم رودخانه اقدام به ساخت مسکن در حریم کرده بودند که طی سال‌های اخیر با احکام قضایی نسبت به تخلیه تعدادی از آن‌ها اقدام شده ولی همچنان تعدادی از این واحدهای مسکونی همچنان دارای سکنه است که این امر می‌تواند در شرایطی اینچنینی خطراتی را به همراه داشته باشد.

بخشدار مرکزی قرچک نیز از تخلیه واحدهای مسکونی حاشیه رودخانه شهرستان قرچک خبر داد.

مجید قیصرپناه به خبرنگار ایرنا گفت: ۴ روستای قشلاق اول، داودآباد، جیتو و صالح‌آباد در مسیر رودخانه جاجرود قرار دارند که از صبح امروز اخطارهای لازم برای تخلیه منازل و پیشگیری‌های لازم از وقوع سیلاب و خسارات احتمالی به ساکنین داده شده است.

وی گفت: تمامی امکانات بخش مرکزی قرچک برای مقابله با سیل احتمالی و ورود آب به مناطق مسکونی بسیج شده و تا رفع کامل خطر، عوامل در منطقه حضور دارند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha