امدادرسانی به ۵۸۰خانواده آسیب دیده از سیل در چهارمحال وبختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری از امدادرسانی به ۵۸۰ خانواده آسیب دیده از سیل ناشی از بارش باران موسمی مونسون از بعدازظهر روز پنجشنبه تاکنون در استان توسط نیروهای امدادی خبر داد.

ایرج کیانی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر روز پنجشنبه با آغاز بارش باران موسمی مونسون تاکنون ۲۰۰ نیروی امدادی به مناطقی عشایری و درگیر سیل اعزام شدند و  ۳۳ دستگاه چادر،  ۷۵ تخته موکت، ۵۳۴ تخته پتو و سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون در مناطقی که درگیر سیل هستند و همچنین مناطق عشایر نشین شهرکرد، بروجن، کیار و کوهرنگ توزیع شد.

وی اظهارداشت: امدادگران جمعیت ۱۴۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۴۲ بسته مواد غذایی ۱۰روزه بین آسیب دیدگان سیل توزیع کردند.

کیانی به اسکان ۶۷ نفر  در این مدت در این مناطق اشاره کرد و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر برای تخلیه آب ۶۵ واحد مسکونی که آبگرفته بود، نیز اقدام کردند.

به گفته وی، از بعداز ظهر امروز ۵۱۰ نیروی امدادی در استان آماده باش شدند که از این تعداد ۲۰۰ نفر نیروی امدادی برای امدادرسانی به مناطقی که درگیر سیل شدند، از جمله بارده و مناطق عشایری کوهرنگ، بروجن و شهرکرد اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای امدادی ، علاوه بر امدادرسانی به حادثه دیدگان به ارزیابی خسارت و همچنین ارزیابی در خصوص ارسال کمکهای امدادی به این مناطق نیز خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا، از اواسط خرداد و همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، در شبه قاره هند شاهد باران‌های سیل‌آسا هستیم به گونه‌ای که این باران‌ها در تابستان چهره شبه جزیره را زمستانی می‌کند. با بارش‌های سیل‌آسا طوفان‌های موسمی در این مطقه رخ می‌دهد که به مونسون مشهور است. 

جریان هوای بلند شده از روی منطقه شبه قاره در محیطی کم منبسط شده و تبدیل به رطوبت و باران می شود، منبع بزرگ گرما در مولکول های آب باعث می‌شود تا این چرخه منجر به وقوع پدیده مونسون شود. 

بر اساس گزارش هواشناسی بارش باران موسمی مونسون از بعدازظهر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و این بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و بارش‌ها از اوایل وقت جمعه تا اوایل روز شنبه تشدید خواهد شد و شهرستانهای اردل، کوهرنگ، لردگان، فارسان، بروجن، خانمیرزا، کیار، سامان، بن و شهرکرد از این سامانه تاثیر می‌پذیرند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha