قطعی برق برخی از مناطق شهر اراک تا ساعاتی دیگر رفع می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: قطعی برق برخی از مناطق شهر اراک به واسطه بارندگی و طوفان شدید عصر امروز ( پنجشنبه) تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود.

« امید محترمی» پنجشنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با شبکه آفتاب، افزود: بر اثر بارندگی شدید همراه با طوفان عصر امروز برق بسیاری از مناطق شهرستان‌های استان مرکزی به دلیل شکستگی تیرهای برق و پارگی سیم‌های برق قطع شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون برق شهرستان‌های زرندیه، محلات،  ساوه و بسیاری از مناطق اراک هم وصل شده و تلاش برای نقاط باقی مانده شهر اراک ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: بارش‌های شدید عصر امروز در شهرستان‌های محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه و اراک و بخشی از فراهان گزارش شده و در سایر شهرستان‌ها با میزان کم اعلام شده است.

محترمی عنوان کرد: از هفته گذشته و ابتدای این هفته درگیر توده های بارشی همرفتی در سطح کشور بودیم و متاسفانه در برخی استان ها منجر به حوادث و فوت شماری از هموطنانمان شد.

وی افزود: این توده رفته رفته به استان مرکزی نزدیک شد و بر همین اساس از ابتدای هفته به تمام دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اعلام آمادگی شد و دستگاه‌ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: در روزهای اخیر بازدیدهایی از مسیل ها، سدها و رودخانه‌های استان توسط دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت و گرفتگی‌ها برطرف و مشکلی در بحث مسیل ها و روداب ها وجود نداشت.

محترمی اظهار داشت: از روز گذشته با توجه به تغییر در مدل‌های بارشی، تصمیم بر این شد که سطح هشدار به مرحله نارنجی تغییر کند و آمادگی‌ها نیز چند برابر شد و اعلام آمادگی ۱۰۰ درصد به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شد.

وی گفت: در همین راستا اطلاع رسانی‌های گسترده صورت گرفت و ماشین آلات و نیروها در نقاط مختلف استان شکل گرفته، این شرایط همچنان در روزهای آتی ادامه دارد و امید است با مدیریت دستگاه‌ها و همراهی مردم بتوان آمادگی لازم را داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در خصوص میزان خسارت های وارده عنوان کرد: همزمان با بارش باد، طوفانی نیز در برخی نقاط استان شکل گرفت و در شهرستان محلات در کمتر از یک ساعت ۲۰ میلی‌متر و در اراک ۱۸ میلی متر بارندگی گزارش شد و برخی از ایستگاه‌های این استان ۳۰ میلی متر بارندگی را نیز ثبت کرده‌اند.

محترمی اظهار داشت: با توجه به اینکه بارندگی و طوفان همزمان با هم رخ داد و مدت آن هم کوتاه بود، آبگرفتگی‌ها در سطح شهر ایجاد شد که دستگاه های خدمت رسان و امدادی در مناطق مختلف حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: شدت بارش‌ها فردا ( جمعه) افزایش پیدا می‌کند و تا دوشنبه ادامه دارد و در همین راستا تقاضا و انتظار است مردم استان مرکزی از حضور در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها به جد اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی افزود: علیرغم اینکه از ابتدای هفته اطلاعیه صادر شده بود که مردم در کنار مسیل‌ها حضور نداشته باشند اما باز هم مشاهده شد که تعدادی از افراد در برخی مناطق استان به صورت انگشت شمار در رودخانه ها حضور داشتند.

محترمی گفت: درخواست داریم فردا در ساعات بعدازظهر به دلیل افزایش شدت حریان‌های همرفتی، مردم از حضور در دشت‌ها و کنار رودخانه‌ها پرهیز و در منازل بمانند.

بارش باد شدید و طوفان عصر پنجشنبه نقاط مختلف استان مرکزی را فرا گرفت و موجب قطعی‌ برق و آبگرفتگی‌های زیاد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha