۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۸
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84836871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حادثه عاشورا سرمنشأ تحرک و انقلاب های بزرگی بوده است

اصفهان- ایرنا- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: حادثه عاشورا در طول تاریخ اسلام‌ الهام بخش همه آزادی خواهان، اندیشمندان و خاص شاعران و همچنین سرمنشأ تحرک و انقلاب های بزرگی بوده است.

به گزارش ایرنا، علی تمنایی عصر پنجشنبه در سومین مجلس شعر خوانی از سلسله‌ برنامه‌های به پیشواز ماه محرم‌ ۱۴۴۴ که در اصفهان برگزار شد افزود: یکی از مناسک و آموزه هایی که در تاریخ اسلام منشأ  تغییرات شگرف و سبک زندگی مردم ایران در ادوار مختلف تاریخ بوده است و همچنان پرقدرت رسالت اجتماعی و فرهنگی را ایفا می کند آموزه های عاشورایی است.
وی خاطرنشان کرد:جامعه ای که در کار آن غول بشری به سر چشمه وحی متصل باشد و از مشرب اندیشه های زلال آسمانی بنوشند و با اتکا به آموزه های دینی و با توسل به ولایت معصومین اقتضا کند بی شک چنین جامعه ای به صلاح و فلاح خواهد رسید.
وی با بیان اینکه فرهنگ دینی وجه متمایز و ممتاز جامعه اسلامی ایران با دیگر جوامع بشری است افزود: سرسلسه این حرکت شور آفرین حضرت امام حسین علیه السلام و اهل بیتش است.
تمنایی ادامه داد: همایش پیش خوانی در اصفهان در کنار ده‌ها گونه دیگر از گونه های هنری مانند شبیه خوانی، نقادی، پرده خوانی، نقاشی و انواع مناسک دینی و عاشورایی نشانه های از اوج ارادت و دلدادگی مردم این سامان به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام است.

حادثه عاشورا سرمنشأ تحرک و انقلاب های بزرگی بوده است

به گزارش ایرنا، سومین مجلس شعر خوانی از سلسله‌ برنامه‌های به پیشواز ماه محرم‌ ۱۴۴۴،با عنوان «به آیین آسمان» عصر پنجشنبه، از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، محفل ولایی انگور (شاعران آیینی استان اصفهان) و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در مهدیه حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب ایران، احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم نیز حضور داشتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha