وزیر فرهنگ: همدان در زمینه اعتبارات فرهنگی رتبه دوم کشور را دارد

همدان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اعتبارات فرهنگی پیش بینی شده در سی سفر استانی دولت، استان همدان از نظر حجم و میزان اعتبارات پیش بینی شده برای این حوزه رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان همدان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: همه طرح های فرهنگی بالای ۵۰ درصد استان همدان تکمیل می شود، همچنین با توجه به اینکه بخش مهمی از تقاضاهای استان و شهرستان ها به علت بافت فرهنگی مربوط به تکمیل طرح های ساخت و تجهیز کتابخانه ها است ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در این سفر برای کتابخانه های عمومی این استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در زمینه مجتمع فرهنگی و هنری هم علاوه بر تکمیل این طرح ها، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان برای تجهیز و تکمیل مابقی حوزه های مشابه فرهنگی و هنری قرار گرفت ضمن اینکه پروژه موزه هنرهای معاصر همدان نیز با اختصاص اعتبار پایان می یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهم‌ترین نیاز و مطالبه ساکنان شهرستان کبودرآهنگ تکمیل جاده‌های مواصلاتی این شهرستان است که نمونه آن ۲ بانده شدن جاده خلعت آباد برای پیشگیری از بروز سوانح فوتی و ۲ بانده شدن جاده قیدار است که هم اینک در ردیف بودجه قرار گرفته است.

 وی گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم دیگر شهرستان کبودراهنگ اوقافی بودن بیشتر اراضی این شهر است که رییس جمهور بر ضرورت رفع این مشکل در دیدار با مردم کبودراهنگ تاکید کردند که در این راستا نشستی با حضور مسئولان مربوطه برگزار و توافق خوبی شد  که این مشکل با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اوقاف رفع شود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

رییس دولت سیزدهم در ادامه برای سخنرانی و دیدار با مردم کبودرآهنگ به این شهرستان سفر کرد و پس از آن با حضور در پایگاه شهید نوژه از بخش های مختلف آن بازدید و با فرماندهان و افسران پایگاه دیدار کرد.

رییس جمهور همچنین به صورت سرزده به روستای کردآباد کبودرآهنگ رفت در اجتماع پرشور مردم این روستا صحبت کرد.

دیدار عمومی و گفت وگو با مردم شهرستان همدان در سالن ورزشی سردار قاسمی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان بود و پس از جلسات دیدار با نخبگان ، خانواده شهدا و ایثارگران و شورای اداری برگزار شد.

نشست خبری با اصحاب رسانه و اعلام دستاوردها نیز پایان بخش برنامه های سفر یک روزه آیت الله رییسی به استان همدان بود.

 همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha