بازگشت حجاج خراسانی از طریق فرودگاه مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: با پایان عملیات بازگشت حجاج خراسانی از طریق فرودگاه مشهد، پنج هزار و ۸۷۰ نفر در قالب ۴۶ کاروان از سرزمین وحی وارد این فرودگاه شدند.

محمود امانی بنی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروازهای برگشت حج تمتع از ۲۷ تیرماه آغاز شده بود و ساعت ٢١ و ۵ دقیقه دیشب با فرود آخرین پرواز از مبدا جده که با ٢٢۵ مسافر در فرودگاه مشهد به زمین نشست، پایان یافت.

وی اضافه کرد: این حاجیان توسط ۲۶ هواپیمای ایرباس وارد مشهد شدند که ۶ پرواز از مبداء مدینه و ٢٠ پرواز از مبداء جده انجام شد.

 امانی بنی خاطرنشان کرد: با توجه به اوج گیری دوباره ویروس کرونا، سالن های فرودگاه مشهد در جریان برنامه بازگشت حجاج پذیرای استقبال‌کنندگان نبود و غربالگری حجاج نیز انجام می شد و با استقرار تیم مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فرودگاه، کار تب سنجی الکترونیک و بررسی وضعیت سلامت و علایم ظاهری آنان نیز صورت می گرفت.

امسال زائران سرزمین وحی از ٢۶ خرداد تا پنجم تیرماه در قالب ۲۴ پرواز از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از طریق فرودگاه مشهد به مکه و مدینه اعزام شده بودند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha